سخنگوي جبهه پايداري گفت: اگر لنکراني هم در مجلس کنار حداد عادل بود باز براي رياست جمهوري از لنکراني حمايت مي‌کرديم و حمايت ما از حدادعادل براي رياست مجلس بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سيد اميرحسين قاضي‌زاده" سخنگوي جبهه پايداري در نشست خبري که صبح امروز در محل خبرگزاري فارس برگزار شد، با اشاره به فرمايشات آيت‌الله مصباح يزدي در همايش روز گذشته جبهه پايداري گفت: ارزشمندترين نياز انسان نياز به دين است چراکه موضوع تربيت و کمال انسان در زندگي مادي جز با تحقق ارزش‌هاي اسلامي مقدر نيست.

وي ادامه داد: جبهه پايداري انقلاب اسلامي با هدف تشکيل حکومت عادلانه و تحقق ارزش‌هاي اسلامي شکل گرفته و سعي دارد و سياست‌هاي ابلاغي امام(ره) و مقام معظم رهبري که برخواسته از دين است را تبيين و تبديل به برنامه کند.

سخنگوي جبهه پايداري افزود: جبهه پايداري در اين امر احساس وظيفه کرده تا با همکاري شوراي مرکزي،‌ شوراي فقها و شوراي مشورتي اين جبهه با بررسي افراد مختلف به جمع بندي رسيده و يک نفر را به عنوان کانديداي اصلح معرفي کند که روز گذشته باقري لنکراني به عنوان فرد اصلح از سوي اين جبهه معرفي شد.

قاضِي‌زاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه‌هاي لنکراني براي دولت آينده چيست؟ گفت: من فقط سخنگوي جبهه پايداري هستم برنامه‌ها را خود آقاي لنکراني بايد مطرح کنند اما اين جبهه کليات برنامه را در حوزه‌هاي مختلف اقتصاد، سياست داخلي، سياست خارجي، فرهنگ و امور اجتماعي تهيه کرده که تا قبل از ثبت نام رونمايي خواهد شد.

وي ادامه داد: در تهيه برنامه پيشنهادي جبهه پايداري از انديشمندان حوزوي، اسلام شناسان و کساني که سابقه کار اجرايي بالا داشتند استفاده شده است.

سخنگوي جبهه پايداري درباره ائتلاف سه گانه و اکثريت اصولگرايان گفت: انتخاب فرد اصلح مدل ائتلاف و مذاکره را برنمي‌تابد چرا که براي ائتلاف کردن بايد قبل از انتخاب فرد اصلح مذاکره مي‌شد.

وي ادامه داد: وظيفه ما اين بود تا به گزينه اصلح برسيم که در انتخاب اين فرد علاوه بر معيار سيستمي معيار شخصي افراد نيز مد نظر بوده است.

قاضي‌زاده گفت: انتخاب اصلح به اين معني نيست که اين فرد در تک تک معيارها برتر باشد بلکه برآيند معيارها را در نظر داشتيم که وابستگي به گفتمان انقلاب اسلامي، ساده زيستي، دانش و تخصص، سابقه مديريت و اجرايي از شاخص‌هاي اصلي جبهه پايداري بوده است.

وي درباره سياست‌هاي دولت آينده در حوزه سياست خارجي گفت: دوباره عرض مي‌کنم خود لنکراني برنامه‌هايشان را اعلام کنند، سياست خارجي ما حفظ عزت و اقتدار بين‌المللي است واگر بنا به مذاکره باشد اين مذاکره از باب عزت ملت ايران است و اگر نظام سلطه دست از دشمني و تحريم‌ها برداشت قطعا با توجه به نظرات مقام معظم رهبري اين کار انجام خواهد شد.

وي گفت: انقلاب اسلامي با شعار استقلال، آزادي ذيل جمهوري اسلامي شکل گرفته و ما با هر اقدامي حاضر به ارتجاع و برگرداندن ايران و ملت ايران به دوران قبل از انقلاب نيستيم.

قاضي‌زاده در پاسخ به سوالي مبني براينکه گاهي اوقات بي‌اخلاقي‌هايي در رسانه‌ها ديده مي‌شود، گفت: کار غيراخلاقي حتي اگر از طرف دوستان ما باشد ناپسند است و هيچ کس حق ندارد به ديگران توهين کند و من همين جا اگر توهيني از جانب ما به کسي شده عذرخواهي مي‌کنم.


جليلي با اشتون تعارف ندارد پس با برادران ديني خود هم تعارف نمي‌کند


سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سوال که چرا از سعيد جليلي حمايت نکرديد؟ گفت: وي در تمامي صحبت‌هاي خود عدم تمايل خود براي حضور در انتخابات را اعلام کردند و گفتند که نمي‌خواهند کانديدا شوند. جليلي که در مذاکرات هيچ تعارفي با کاترين‌اشتون ندارد پس با برادران ديني خود تعارف نمي‌کند.

قاضي‌زاده در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه چرا جبهه پايداري در اين دوره از حدادعادل حمايت نکرد? گفت: عدم حمايت ما از وي نافي شخصيت بزرگوار ايشان نيست، ما در مجلس نهم به شدت از حداد عادل حمايت کرديم چرا که ايشان داراي سابقه زيادي در مجلس هستند و اگر لنکراني هم در مجلس کنار حداد عادل بود باز براي رياست جمهوري از لنکراني حمايت مي‌کرديم و حمايت ما از حدادعادل براي رياست مجلس بود.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين که جبهه پايداري در يک مسير مشخص و در راستاي معيارهاي معين به بررسي کانديداي احتمالي اين جبهه پرداخت، افزود: همان گونه که مقام معظم رهبري در فرمايشات خود همواره تاکيد داشتند که فردي بايد انتخاب شود تا با توجه به معايب دولت‌هاي گذشته از محاسن آن‌ها نيز بهره‌مند شود، جبهه پايداري براساس اين گفته به انتخاب کانديداي نهايي خود اقدام کرد.

وي با تاکيد براينکه احکام اسلامي نيازمند يک کانون تفکر است تا بتواند برنامه‌هاي اسلامي را به مرحله اجرا درآورد، اظهار داشت: احکام اسلام نيازمند اسلام شناس‌هاي آشنا به حوزه مديريت در بخش‌هاي مختلف کشوري دارد تا بتواند اين برنامه‌ها را پيش ببرد.

قاضي‌زاده عدم وجود برنامه‌هاي منسجم منطبق با حکومت اسلامي را يکي از عوامل عقب افتادن از اجراي اين برنامه‌ها دانست و گفت: مدل مبتني برتصميمات پيش از انقلاب موجب شده که امروزه براي دولت کارايي نداشته باشند.

وي تصريح کرد: سوال ما اين نيست که رئيس‌جمهور چه کسي باشد سوال اينجاست که اين فرد با چه طرز تفکر و با چه برنامه‌اي به عرصه انتخابات خواهند آمد.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اينکه همه افراد حاضر در انتخابات مطمئن هستند و از چهره‌هاي انقلابي به شمار مي‌روند اما بايد به اين مهم توجه داشت که اين افراد با چه طرز تفکر و با چه برنامه‌اي وارد انتخابات خواهند شد، ادامه داد: ما شاهد تقابل گفتماني هستيم يعني مدل‌هايي که مبتني برمدل گرايي صرف بوده و مدلي که پايه تکنوتراسي يعني عملگرايي باشد.

قاضي‌زاده تصريح کرد: مهم اين نيست که رئيس‌جمهور از چه سابقه‌اي برخوردار است بلکه مهم آن است که در اجراي حکومت چه ارزش‌هايي را مد نظر قرار مي‌دهد.

وي تاکيد کرد: در مدل اقتصادي برخي به مدل تکنوتراس‌ها اقدام مي‌کنند که همين امر موجب مي‌شود از موضع خود در سياست خارجي عقب بيفتند.

قاضي‌زاده نيروهاي تربيت شده که آشنا با ذات الهي باشند و از تجربه کافي بهره ببرند را از مهمترين ويژگي‌هاي کانديداي جبهه پايداري برشمرد و افزود: در بررسي کانديداها توجه به اين نکته که فرد منتخب در انقلاب اسلامي تا چه اندازه امتحان پس داده امري قابل توجه است و نمي‌توان تنها با اتکا به وجود يک نيروي گفتماني صرف بدون هيچ گونه سابقه اجرايي فردي را وارد اين عرصه کرد.

سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به مسئله بحث نظارت تصريح کرد: نظارت به دو صورت کلان همچون نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامي و دستگاه‌هاي قضايي و سطح ديگر آن يعني نظارت معنوي تلقي مي‌شود که اين مهم بايد در راستاي اهداف کانديداها صورت گيرد.

قاضي‌زاده اظهار داشت: با توجه به اين که در عرصه انتخابات ميان کانديداها و دولت يک جريان و يک ارتباط دوسويه صورت گيرد جبهه پايداري به انتخاب سه گزينه نهايي خود پرداخت.

قاضي‌زاده در ادامه افزود: جبهه پايداري صرف نظر از اين که به اشخاص بپردازد با يک نگاه سيستمي به بررسي اين سه کانديدا پرداخت.

وي تاکيد کرد: دارا بودن يک کانون تفکر محوري دارا بودن چهره‌هاي انقلابي در کابينه و ميزان تبعيت و پذيرش از مقام معظم رهبري از مصداق بارز روند بررسي کانديداي جبهه پايداري است.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين که جبهه پايداري با توجه به اين مهم که کانديداها براي تبعيت از رهبر فرزانه انقلاب تا چه اندازه حاضرند هزينه‌اي بپردازند يا خير تصريح کرد: توجه به اين مهم نه براساس حدسيات و گمان ما بلکه در جستجو گذشته آن فرد انجام گرفت.

وي سابقه انقلابگري و ساده زيستي اشخاص در کانديداها را يک امر مهم برشمرد و تاکيد کرد: امروزه دوره هژموني براساس توسعه علم و فناوري، حکومت نياز به چهره‌اي دارد که بتواند توسعه علم و فناوري را درک کند اين که افراد در حوزه انقلاب گري چگونه هستند نيز يک اصل اساسي در بررسي کارنامه افراد تلقي مي‌شود.

قاضِي‌زاده بيان داشت: با درنظر گرفتن اين ويژگي‌ها با سه نفر کانديداي جبهه پايداري براي جويا شدن از ميزان آمادگي آن‌ها در عرصه انتخابات رايزني کرديم که پاسخ هر سه نفر آن‌ها عدم آمادگي و عدم حضور در اين عرصه بود.

سخنگوي جبهه پايداري با تاکيد براين که شوراي فقها گزينه منتخب ما را مورد بررسي قرار داد اظهار داشت: اين شورا علي‌رغم عدم آمادگي اين افراد به آن‌ها گفت با توجه به جمع بندي مومنين شما وظيفه داريد تا در اين عرصه حضور پيدا کنيد اما چنان چه فرد اصلحي را براي اين کار مي‌شناسيد مي‌توانيد به ما معرفي کنيد.

قاضي‌زاده تصريح کرد: انتخاب جبهه پايداري زماني شکل خواهد گرفت که شوراي فقها آن را برگزيند.

وي با بيان اينکه در اواخر فروردين ماه جبهه پايداري به انتخاب کانديداي اصلح خود اقدام کرد افزود: باقري لنکراني گزينه پاياني اين جبهه است و اين مسئله براي ما تمام شده است.

قاضي‌زاده در پاسخ به سوالي مبني براينکه چه ميزان حدس مي‌زنيد که باقري لنکراني در اين عرصه به تجميع آرا برسد اظهار داشت: جبهه پايداري بنا را بر فرضيات نگذاشته بلکه اساس ما در انجام تکاليف است چرا که اگر مومنين به وظيفه خود عمل کنند کانديداي منتخب نيز راي خواهد آورد جبهه پايداري حاضر نيست که کانديداي خود را به هر قيمتي رئيس‌جمهور کند چرا که اگر نگاه ما يک نگاه قدرت محور بود گزينه‌هاي ديگري را انتخاب مي‌کرديم.

وي ادامه داد: رئيس جمهوري بايد برسر کار بيايد که بتواند 8 سال در مسير انقلاب و دفاع از مردم حرکت کند اين در حالي است با رئيس‌جمهور فعلي به پيروزي دست يافته ايم ولي بايد بتوانيم فردي را برگزينيم تا حداکثر 8 سال اين گونه رفتار کند.

سخنگوي جبهه پايداري تاکيد کرد: رئيس‌جمهور بايد از توانايي‌هاي لازم برخوردار بوده و در مسير خود ثابت قدم باشد از همه مومنين دعوت مي‌کنيم که به بررسي کانديداي خود بپردازند.

قاضي‌زاده در پاسخ به وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي نفتي افزود: برنامه جبهه پايداري در روند اقتصاد کشورعدم پيگيري وابستگي اقتصاد کشور يا به حداقل رساني آن به اقدامات خارجي که تحت عنوان اقتصاد مقاومتي مقام معظم رهبري ياد مي‌شود.

وي تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي به جز از قبيل دروني سازي اقتصاد متکي بر توليد، اصلاح الگوي مصرف و عدم وابستگي ارزي به محصولات خارجي که به خصوص به نفت ارتباط پيدا مي‌کند .

سخنگوي جبهه پايداري با تاکيد براينکه گام برداشتن در مسير اقتصاد مقاومتي نياز اين حوزه به ديگر کشورهاي خارجي را برطرف خواهد کرد، خاطر نشان کرد: براي دور زدن تحريم‌ها يک روش آن است که از غرب عذرخواهي کنيم و روش ديگر آن است که اثر تحريم‌ها را در زندگي مردم بي‌اثر کنيم که مدل‌هاي تهيه شده در حوزه‌هاي مختلف اقتصاد از جمله سياست‌هاي بانک مرکزي انجام شده در حال حاضر توسط اقتصاددانان کشور در حال بررسي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، مذاکره ، ائتلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار