راهبرد اصلی عرصه تجارت خارجی کشور، توسعه اقتصاد بدون اتکای به درآمد های نفتی و کمک به گسترش تولید محصولات صادراتی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته برای تجارت خارجی کشور، بر روی خلق حماسه در عرصه صادرات متمرکز شده است.

کرمانشاهی افزود: اقتصاد کشور باید به سوی توسعه صادرات محصولات غیر نفتی حرکت کند و در نهایت به اقتصادی غیر وابسته به درآمدهای نفتی تبدیل شود.

وی  ادامه داد: باید مانع خام فروشی مواد معدنی و منابع طبیعی موجود در کشور شد و به هر نحو ممکن پس از فرآوری و افزایش ارزش افزوده آن تا حد امکان، اقدام به صادرات محصولات کرد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران تصريح كرد: ما بايد به سمت اقتصاد بدون نفت و برابري صادرات غير نفتي با واردات و يا پيشي گرفتن صادرات غير نفتي از واردات برويم كه لازمه اين امر حمايت از صادرات غير نفتي است .

كرمانشاهي  تاكيد كرد:حمايت از صادرات غير نفتي يعني حمايت از توليد زيرا پشتوانه صادرات توليد است و اگر توليد وجود نداشته باشد قطعا صادراتي هم  وجود نخواهدداشت.

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که سال گذشته برای مدیریت واردات کشور صورت گرفت در عمل نتایج بسیار مناسبی به دنبال داشت و وارردات 80 درصدی کالاهای اساسی همچون مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید را رقم زد./س

 


 

برچسب ها: توسعه ، اقتصاد ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.