به گزارش شرکت نفتی تکنو پارک در شهر تیومن واقع در سیبری از کشف جدیدی در حوزه چاه های نفت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری روسیه، این گروه موفق به ساختن سیستم کنترل ار راه  دور در میدان های نفتی شده اند.

 یروژه چاه نفتی هوشمند توجه بسیاری از شرکتهای خارجی از جمله ژاپن را جلب کرده است شرکت های ژاپنی" دوواتکنوبی"  از  جمله این شرکت هاست این شرکت از معروف ترین شرکت های پیشرو در فروش محصولات رباتیک و ارائه راه حل در خطوط تولید می باشد علاوه بر این شرکت مذکور از مدت پیش در بازار فروش تجهیزات اتوماسیون و از جمله محصولات حفاری فعالیت دارد.

به گزارش این خبرگزاری، پروژه فوق یک سیستم هوشمند است که امکان مانیتورینگ چاه های نفتی را از راه دور فراهم می سازد از این پروژه می توان در مناطقی استفاده کرد که شرایط برای استخراج ذخایر نفتی مساعد نیست.

دستگاه امکان کنترل و هدایت نفت حاضر در چاه را به صورت آنلاین و به وسیله هر دستگاه الکتریکی و حتی تلفن فراهم آورد دستگاه مذبور هزینه ها را کاهش داده و میزان نفت را افزایش می دهد این تکنولوژی هم اکنون در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

به گزارش این خبرگزاری، نوآوری در تکنو پارک تیومن هم اکنون در چند منطقه روسیه بکار گرفته شده است و طی شش سال آینده تمامی چاه های نفت در روسیه با این نوآوری تجهیز می شوند./ز

برچسب ها: نفت ، سیبری ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار