تصویب نامه هيأت وزیران مبني بر الحاق شهر خوراسگان به اصفهان با امضا معاون اول رييس جمهور نهايي و ابلاغ گرديد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، محمد مهدی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان از الحاق شهر خوراسگان به اصفهان و ابلاغ نهایی آن خبر داد.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: با وجود تصمیم گیری در این خصوص در شورای برنامه ریزی استان، تا کنون این الحاق ابلاغ نشده بود و در تاریخ 31/1/1392 این ابلاغ با امضاي معاون اول رييس جمهور صورت پذیرفت.

بنا به گفته معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان در تصویب نامه هیأت وزیران آمده است؛ "هیأت وزیران در جلسه مورخ 18/1/1392 بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری تصویب نمود: شهر خوراسگان از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان به شهر اصفهان مرکز شهرستان اصفهان الحاق و با آن ادغام می گردد."

وی با اشاره به رأی اکثریت اعضا در شورای برنامه ریزی استان به الحاق شهر خوراسگان به اصفهان، تصریح کرد: مصوبه الحاق در ابتدا به تصویب شوراهای اسلامی هر دو شهر رسیده بود و با توافق شوراها، مصوبه در شورای برنامه ریزی مطرح و به تصویب رسید.

محمد مهدی اسماعیلی ادامه داد: با توجه به ماده 13 قانون تقسيمات کشوري، الحاق يک شهر به شهر ديگر با پيشنهاد وزير کشور و تصويت هيأت دولت صورت مي پذيرد که الحاق شهر خوراسگان نیز پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان اصفهان با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید نهایی هیأت دولت ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: براساس این الحاق، انتخابات شورای اسلامی شهر خوراسگان به صورت مستقل برگزار نخواهد شد و انتخابات شوراي اسلامي شهر در اصفهان و خوراسگان به صورت متمرکز صورت می پذیرد.

خوراسگان در مجاورت شرق شهر اصفهان واقع است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.