فوق تخصص گوارش کودکان گفت : 200 تا 500 میلیون نفر در دنیا دچار حساسیت غذایی هستند که تظاهرات مختلفی را در بدن ایجاد می کنند.

دکتر علی اکبر سیاری، فوق تخصص گوارش کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حساسیت غذایی از جمله عواملی است که سلامت کودکان را به خطر می اندازد گفت : این نوع حساسیت در شیرخواران و کودکان شایع تر است .

وی با اشاره به اینکه بیش از 170 ماده غذایی باعث واکنش ایمنی در بدن می شوند اظهار کرد : شیر ، تخم مرغ ، بادام و بادام زمینی ، گندم و سویا شایع ترین مواد غذایی هستند که ایجاد حساسیت می کنند .

این فوق تخصص گوارش با بیان اینکه در دنیا 200 تا 500 میلیون نفر دچار حساسیت غذایی هستند اظهار کرد : حساسیت غذایی ممکن است در پوست ، گوارش ، تنفس ، قلب و عروق و ... باعث بروز تظاهرات شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه حساسیت غذایی در پوست به صورت کهیر حاد ، اگزما ، یا به صورت تورم بافت عمقی در زیر پوست ، زبان ، دست و پا و اتفاق بیافتد خاطرنشان کرد: تظاهرات آنافیلاکسی یا تظارهران عمومی به صورت خارش اطراف دهان ، احساس گرمی ، ضعف و ترس و برافروختگی و ... ایجاد می شود ./ ح
برچسب ها: حساسیت ، گوارش ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار