عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد تصویب بودجه کشور در سال جاری باید به سمت و سوی تبدیل تهدیدها و تحریم های دشمن به فرصت های پیشرفت حرکت کند.

سید سعید زمانیان دهکردی، در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه به دلیل لزوم اتخاذ سیاست های پولی و ارزی متناسب با تحریم ها و مشخص نبودن قیمت ارز، لایحه بودجه از سوی دولت با تاخیر ارائه شد، افزود: کشور ایران در سال گذشته با تحریم اقتصادی پیچیده ای روبرو بود و دولت و مجلس نیز می بایست با کار مشترک در مقابله با تحریم ها برنامه ریزی می کردند.
وی تصریح کرد: بودجه امسال کشور، 730 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در مقایسه با سال گذشته، افزایش مطلوبی یافته است در حالی که طی سال گذشته و سال جاری، تحریم ها و تغییرات بین المللی نیز بر بودجه تاثیر گذاشت.
زمانیان دهکردی، با بیان لزوم همکاری مجلس و دولت در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور و سند چشم انداز اظهار داشت: امید است با همدلی اعضای دو قوه و اتخاذ روش های صحیح، بخشی از مشکلات کشور حل شده و نظام نیز به سمت اهداف والای خود گام بردارد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بودجه سال 92 کشور، کاهش 2/1 درصدی نسبت به بودجه مصوب سال 91 اتفاق افتاده یاداور شد: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق نیز باید در راستای کمک به دولت و شفافایت منابع درآمدی و هزینه ای بودجه حرکت کنند.
وی تاکید کرد: روح همدلی و همکاری باید در تصویب بودجه و تصویب قوانین حاکم شود تا بتوان به سمت واقعی کردن منابع و هزینه های کشور در سال جاری گام برداشت./س
برچسب ها: بودجه ، تهدید ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.