با افزایش سن مقدار توده چربی بدن افزایش می یابد و به همین دلیل علت احتمال چاقی و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند افزایش فشارخون، دیابت، و بیماری های قلبی و عروقی افزایش می یابد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر محدود شدن مصرف چربی ها در برنامه غذایی خانواده ها، تصریح می کند که کاهش مصرف چربی به پیشگیری از چاقی، عقب انداختن بروز سرطان، افزایش فشارخون و سایر بیماری های مزمن کمک می کند.

در این رابطه، کارشناسان تغذیه اذعان دارند که محدودیت شدید کنترل چربی خون برای سنین 50 تا 70 سال مفید است ولی این محدودیت شدید مصرف غذاهای چرب و کنترل چربی خون برای سنین بالای 70 سال ضروری است.

بر این اساس برای کاهش مصرف چربی ها باید چربی قابل رویت گوشت را قبل از پخت تا حد ممکن جدا کرده و از مصرف آن خودداری کرد.همچنین مصرف گوشت قرمز در وعده های غذایی را باید کاهش داد، زیرا گوشت حاوی چربی پنهان نیز هست.

طبق توصیه کارشناسان،افراد در حد امکان از مواد غذایی پرفیبر بیشتر استفاده کنند، زیرا فیبر موجود در مواد غذایی مانند حبوبات و غلاتی که سبوس آنها جدا نشده به کنترل سطح کلسترول خون کمک می کند.

خانواده ها از مصرف کله پاچه، مغز و دل و قلوه که حاوی مقادیر بالایی کلسترول هستند، تا حد ممکن خودداری و از مصرف غذاهای آماده پرچربی و شور مانند سوسیس، کالباس و همبرگر پرهیز کنند/س 

 

 

 

برچسب ها: کاهش ، مصرف ، گوشت ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.