خوزستان/

حماسه راهی برای برداشتن حصارها/ ویژگی برجسته ملت ایران خودپالایشی است

رئیس جمهوراسلامی ایران گفت: حماسه برای جهش های بلند و راهی برای برداشتن حصارهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمود احمدی نژاد در همایش «حماسه حضور» در استانداری خوزستان اظهار کرد: راه رسیدن به قله های علم و معرفت بدون خوبی و بدی بی معناست. ارزش کمال و سقوط زمانی معنا پیدا می کند که معرفت، شناخت و ایمان که بالاترین ارزش الهی است وجود داشته باشد. ایمان به خدای یگانه زمانی ارزشمند است که در پرتوی یک معرفت، شناخت و علم واقعی باشد.

وی افزود: در این مراسم از خدمتگذاران و کسانی که آسایش خود را در خدمت تحقق بخشیدن به آسایش و آرزوهای جامعه قرار می دهند، تجلیل می شود زیرا ایثار، علم و خدمت از راه های رسیدن به قله به شمار می روند.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران را باید بسازیم، عنوان کرد: این یک ماموریت تاریخی است. بعضی ها زمانی که از ایران سخن می گوئیم گمان می کنند که سطح بحث پائین آمده است در حالیکه ایران یک نژاد نیست و تعصب نژادی در این کشور وجود ندارد. ناجوانمردانه ترین حالت این است که بگویند ایران نژاد پرست است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نژاد پرستی مربوط به افراد عقب مانده جهان است. ایران همیشه آرمانها و عقیده اش جهانی و به دنبال کمال و پاکی برای همه جهان بوده است و هر نقطه از جهان که این ارزشها در آن وجود داشته باشدآن نقطه ایران است.

رئیس جمهوراسلامی ایران عنوان کرد: باور حکومت جهانی عدالت در عمق همه سنتهای ایران نهفته است و اگر اینها نباشد دیگر ارزشی نمی ماند. اگر باور انسان به صورت کامل از جامعه بشری برداشته شود تضمینی برای بقای هیچ ارزشی در جهان نمی ماند. اتفاقا انقلاب و جمهوری اسلامی برای احیای همین ارزشها برقرار شد.

احمدی نژاد اظهار کرد: اگر می گوئیم تنفر و ظلم در جهان وجود نداشته باشد به این علت است که این دو مانع رسیدن به آرزوها هستند. ایران با فرهنگ ایثار و علم درست در نقطه مقابل اندیشه های مادی قرار دارد. برخی ها می گویند ایران مقابل اسلام است در صورتی که به غیر از ایران، اسلامی وجود ندارد. البته اسلام با مسلمانی فرق دارد.

وی اضافه کرد: نه اینکه بگوئیم در ایران ظلم و دروغ و تبعیض وجود ندارد ولی اینها مقطعی هستند؛ اما ویژگی برجسته ملت ایران خودپالایشی است که از درون خود را پالایش می کند. امام خمینی(ره) نیز گفته که این کشور صاحب دارد که این حرف بسیار پر معنی است. یعنی یک راهنما و یک هدایت کننده بیدار در قلب تک تک ملت ایران وجود دارد.

رئیس جمهور همچنین عنوان کرد: حماسه برای جهش های بلند است. حماسه، شب شکن و راهی برای برداشتن حصارها است. تنها آنهایی که اهل ایثار هستند می توانند باعث خلق ارزشها باشند و در این بین جوانها بیشتر از همه اهل ایثار و خطرپذیری هستند. اگر می خواهیم ایثار اتفاق بیفتد باید راه را پیدا کنیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: مقدمه لازم برای تحقق حماسه اعتماد به جوانان و باز کردن راه برای آنهاست. ملت خودش تصمیم می گیرد و تمامی حصارهای طبیعی و مصنوعی را می شکند. جوانها موتور محرک یک ملت هستند و ما نیاز داریم همه موتورها با تمام توان کار کنند./س

برچسب ها: حماسه ، برداشتن ، حصار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.