خوزستان/

دولت در بودجه سال 92 توجه كمتری به درآمدهای نفتی دارد

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كشور گفت : دولت دربودجه سال 92 توجه كمتری به درآمدهای نفتی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ بهروز ندایی درنشست شورای اداری شهرستان امیدیه افزود: ازجمله اقدامات اساسی برای برون رفت از معضل بیكاری خصوصاً در شهر نفتخیز امیدیه عدم تكیه به درآمدهای نفتی و خروج از حالت اقتصاد تك محصولی دانست.

وی كه درچارچوب سفرهیات دولت به استان خوزستان ، امروز برای بررسی مشكلات شهرستان امیدیه به این منطقه سفركرده بود ، افزود: با توجه به رسالت دولت های نهم و دهم در اجرای پروژه های عمرانی در كشور، تمامی افراد در بدنه دولت تا آخرین روز از عمر دولت دهم به وظایف خود در قبال مردم عمل خواهند كرد.

وی افزود:با بررسی پروژه های مصوب قبلی دولت برای شهرستان امیدیه با حضور فرماندار و مدیران شهرستان ، مشكلات پیش روی طرح ها در این شهر بررسی و به رئیس جمهوری انعكاس داده می شود.

ندایی با اشاره به نبود مصلا در شهر امیدیه گفت:با توجه به اینكه تنها در سال 90 بیش از 150 میلیارد تومان از سوی دولت برای ساخت مصلا در كشور اختصاص داده شده است نبود مصلا در امیدیه غیر قابل باور است كه این امر برای پیگیری به استحضار رییس جمهور خواهد رسید.

وی به موضوع اشتغال جوانان اشاره كرد و گفت : در این خصوص دولت تلاش بسیاری برای رفع معضل بیكاری در كشور داشته است كه در صورتی كه كشور از اقتصاد تك محصولی خارج شود می توان به رفع مشكلات بیكاری امیدوار بود.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری كشور با اشاره به تقویت بخش گردشگری در خوزستان گفت: در بحث گردشگری با وجود مرزهای مشترك استان خوزستان با كشور های همسایه مسئولان باید از این ظرفیت استفاده كرده و دولت نیز با ارایه زیر ساخت ها از سرمایه گذاران در این بخش حمایت خواهد كرد.

در ادامه این نشست نماینده مردم امیدیه ،ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:دولت های نهم و دهم تلاش های بسیاری را برای رفع مشكلات بیكاری در استان خوزستان داشته اند اما همچنان بیكاری یكی از معضلات اساسی در شهرستان امیدیه است.

حبیب آغاجری با اشاره به اینكه جذب نیرو در ارگان های دولتی باید بر اساس ضابطه باشد نه رابطه گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد حضور نیرو های غیر بومی در صنایع استان به خصوص شهر امیدیه هستیم كه امیدواریم هیات دولت در سفر چهارم خود به استان خوزستان برای این امر چاره اندیشی كنند.

وی گفت: ازجمله طرح هایی كه به خوبی در شهرستان امیدیه به اجرا درآمده طرح كشاورزی سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان است كه در این خصوص باید از وزارت كشاورزی برای اجرای این پروژها تقدیر شود.

نماینده مردم امیدیه در مجلس شورای اسلامی نبود آب شرب مناسب برای شهرستان های ماهشهر، امیدیه بندرامام خمینی و هندیجان را مشكلی اساسی برای مردم منطقه خواند و افزود:در حال حاضر آب شرب مورد نیاز مردم در این شهرها از رودخانه تامین می شود كه رودخانه نیز به دلیل سختی آب و ورود زه آب های كشاورزی وضعیت مناسبی را ندارد كه در صورت اجرایی شدن كامل طرح های غدیر 1 و طرح آب رسانی كوثر با حمایت دولت مشكل آب شرب مردم در این مناطق حل خواهد شد.

فرماندار امیدیه نیز با بیان اینكه دولت های نهم و دهم تنها دولتی است كه با مشكلات جنگیده و همواره در كنار مردم بوده ، افزود:با توجه به تحریم ها و كاهش در آمدهای كشور ، این امر موجب نشده كه دولت از زیر بار وظایف خود شانه خالی كند.

حسین لامی زاده با اشاره به مصوبات مهم دولت در شهرستان امیدیه بیان داشت: از مجموع مصوبات سفرهای هیات دولت به شهرستان امیدیه چهار مصوبه شامل تاسیس شهرك انرژی،احداث پالایشگاه نفت،احداث نیروگاه برق و احداث بیمارستان در این شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است كه تا كنون اجرایی نشده كه امیدواریم با بررسی مجدد این مصوبات حمایت های لازم برای اجرایی شدن این پروژه ها از سوی دولت انجام شود.

وی خواستار كمك دولت برای بهسازی و بازسازی شهرك یاسر در شهرستان امیدیه شد و گفت:این شهرك كه در مركز شهر امیدیه با 800 خانوار در زمان جنگ تشكیل شده، به دلیل مشكلات در ساختار بناهای این منطقه و عدم ارایه امكانات به این شهرك به معضلی برای شهر تبدیل شده است.

فرماندار امیدیه ساخت مسكن مهر در شهرستان امیدیه را یكی از موفق ترین پروژهای دولت دانست و گفت: یا توجه به ساخت یك هزار و 826 واحد مسكونی در این شهرستان بخش مهمی از مشكلات مردم دررابطه با مسكن حل شده كه این امر مرهون توجهات و حمایت های دولت از پروژه های مسكن مهر در خوزستان و شهرستان امیدیه است.

گفتنی است بهروز ندایی همزمان با سفر هیات دولت به استان خوزستان به نمایندگی از سوی دولت صبح امروز با حضور در مزار شهدای شهرستان امیدیه 2 پروژه اورژانس جاده ای و سالن كشتی این شهر را افتتاح كرد./س
برچسب ها: بودجه ، درامد ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.