فرزنددار شدن يكي از تمايلات هميشگي بشر بوده و هست و معمولا به ندرت ديده مي شود كه كسي چنين آرزويي نداشته باشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ورود فرشته كوچولو به زندگي، شور و شعف خاصي را براي پدر و مادر به همراه دارد. درگذشته زوج هاي جوان بيشتر دوست داشتند كه در ابتداي زندگي مشترك، صاحب بچه شوند؛ اما امروزه سن بارداري نسبت به گذشته افزايش يافته است.
خطرات بارداري پس از40 سالگي براي مادر
گرچه خانم ها در سن 40 سالگي هنوز شادابي ظاهري را دارند، اما دستگاه توليد مثل تقريبا پير شده است. امروزه بروز ناراحتي هايي از قبيل ناهنجاري هاي كروموزومي، فشار خون بالا، ديابت، زايمان زودرس در اين بارداري ها شناخته شده است. همچنين خطراتي مانند سقط جنين(در 30درصد موارد) و سزارين(تقريبا 40درصد در مورد بچه اول و 20 تا 30درصد در بارداري هاي بعدي) نيز مادر را تهديد مي كند.
از طرف ديگر، گرچه به خاطر پيشرفت علم پزشكي و بهداشت خطر مرگ نوزاد هنگام تولد تقريبا به صفر رسيده است، با اين حال با افزايش سن، اين خطر همچنان وجود دارد. همچنين آمارهاي مربوط به سال هاي 2002-2001 در مورد خانم هاي 40 تا 45 ساله نشان مي دهد كه از بين 100000تولد، 33 مورد فوت و اين رقم پس از 45 سالگي به 215 افزايش مي يابد؛ در حالي كه در مورد خانم هاي 30 تا 34 ساله تنها 3/6 است.
خطراتي كه جنين را تهديد مي كند!
نخستين مشكل، ناهنجاري كروموزومي است كه 2/2درصد نوزادان مادران 40 ساله و 4درصد مادران 42 ساله را تهديد مي كند. با اينكه خطر سقط جنين و مرگ هنگام تولد نوزادان در مادران 40 تا 45 ساله افزايش مي يابد، اما در كل بايد گفت كه اين بچه ها مانند ديگران زندگي خوب و سالمي خواهند داشت. /س

برچسب ها: بارداری ، فرزند ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.