بر اساس تحقيقات انجام شده در مرکز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشکي مشهد آلرژن هاي استنشاقي از عوامل زمينه ساز بروز آسم به شمار مي رود .


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، عضو مرکز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد  :‌ بر اساس مطالعات انجام شده در  مشهد بر روی 133 کودک آسماتیک (مبتلا به آسم) 14-13 ساله که به منظور  تعیین شیوع آلرژنهای استنشاقی صورت گرفت مشخص شد که  84 نفر معادل 2/63 درصد تست خراش پوستی مثبت به یکی از آلرژنهای استنشاقی داشتند.

دکتر فاطمه بهمنش افزود: در این مطالعه یکی از شایعترین این آلرژنها (عوامل ایجاد کننده حساسیت) دانه های گرده گیاهان (پولن) و دومین آلرژن مایت (هیره) بوده است. از این میان پولن ها شایع ترین آلرژی نسبت به گرده علف شور بوده است.

دانشیار ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : در بیمارانی که در گروههای اول بیماری دسته بندی می شوند نیاز به درمان مداوم نیست و درمانهای کوتاه مدت در این بیماران به کار گرفته می شود اما در بیماران با میزان ابتلاء شدیدتر درمانهای مداوم و نگهدارنده حتی در زمانهای بدون علائم نیز استفاده می شود .

دکتر فاطمه بهمنش با اشاره به اينکه آسم یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در دوران کودکی به شمار مي رود اظهار داشت :‌بروز التهاب در راههای هوایی  موجب بروز بیماری آسم می شود  و علاوه بر عوامل وراثتی عوامل محیطی نیز همچون عفونتهای ویروسی ، استنشاق دود سیگار ، برودت هوا، آلرژنهای استنشاقی و غذایی نیز می تواند در ابتلاء به بیماری آسم موثر باشد.

فوق تخصص ایمونولژی و آلرژی کودکان  : سرفه ، خس خس سینه ، تنگی نفس ، افزایش خلط، حساس بودن به بوها مانند بوی غذا، بوی عطر و بوی بعضی از گل های تند را از جمله نشانه های این بیماری اعلام کرد و گفت : این بیماری با چهار شدت موعدی ، خفیف ، متوسط و وخیم در بیماران بروز می کند .

وی استفاده از داروهای کورتون دار استنشاقی را بهترین راه درمان این بیماری عنوان کرد و گفت استفاده منظم از داروهای تجویزی و اجتناب از حضور در محلهای محرک زا بهترین راه پیشگیری از حملات آسمی است/س 

 


برچسب ها: آلرژن ، های ، استنشاقی ، آسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.