بلدوزرهای رژیم صهیونیستی برای چهل و نهمین بار روستای عرب نشین العراقیب در سرزمینهای اشغالی فلسطین را با خاک یکسان کردند و رژیم صهیونیستی اکنون در اندیشه احداث یک پارک جنگلی در زمین های این روستای ویران شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; ابومدیقه زن فلسطینی که خانه اش در این اقدام رژیم صهیونیستی ویران شده است می گوید: این جنگی است که اسراییل هر ماه برضد ما پیگیری می کند. چه کار می توان کرد زمانی که نیروهای اسراییلی به داخل خانه های ما تجاوز می کنند و خانه مان را در مقابل چشم فرزندانمان نابود می کنند. 

ابومدیقه، همسر و نه فرزندنش اکنون در قبرستان این روستا زندگی می کنند. این قبرستان تنها مکانی در العراقیب است که ویران نشده است. تعداد انگشت شماری از خانواده های فلسطینی اکنون در این قبرستان زندگی می کنند و آنجا را خانه جدید خود می نامند. 

این روستای مسلمان نشین که نخست حدود سیصد نفر سکنه داشت در شمار بئر شوا در صحرای نقب واقع شده است. این روستا یکی از دهها روستایی است که هیچگاه توسط رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است و در نقشه های رسمی اسراییل نیز اثری از آن به چشم نمی خورد. ساکنان این روستا از دسترسی به آب، برق، جاده ، بیمارستان، مدرسه و دیگر خدمات اولیه محروم بودند. 

صدها نظامی اسراییلی نخستین بار در ژوئیه 2010 میلادی دهها خانه در این روستا را ویران و هزاران درخت زیتون را از ریشه کندند. آنها سپس در فواصل زمانی منظم به این روستا بازگشتند و چادرها و ساختمانهای اولیه را که ساکنان این روستا پس از این ویرانیها احداث کرده بودند، ویران کردند. رژیم صهیونیستی حالا قصد دارد به جای روستای ویران شده العراقیب یک پارک جنگلی احداث کند و مجوز آن توسط صندوق ملی یهودی و سازمان زمین های رژیم صهیونیستی دو نهادی که بر استفاده از زمین های فلسطین اشغالی نظارت دارند، صادر شده است. 

                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار