برای افزایش امنیت تلفن همراه لازم است تا با آشنایی با تعدادی از راهکارهای رایگان و در دسترس سطح امنیت تلفن همراه خود را ارتقاء دهیم و از مشکلاتی نظیر سرقت اطلاعات بانکی ، تصاویر شخصی و ... توسط سارقان جلوگیری نماییم .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، در بازه های زمانی مشخص سیستم عامل تلفن همراه خود را دوباره نصب نمایید.

با توجه به امکان قرار گرفتن بد افزارهای جاسوسی در تلفن همراه یکی از ساده ترین اقدامات برای حذف خطرات احتمالی باز نصب مجدد سیستم عامل تلفن همراه در بازه های زمانی مشخص و حداقل 3 ماهه می باشد .

· قرار دادن رمز عبور و دسترسی در تلفن همراه

o یکی از خدمات پیشفرض ارائه شده در تلنهای همراه قابلیت تعریف رمز عبور در این دستگاهها می باشد که می تواند دسترسی فیزیکی به اطلاعات را توسط سارقین تا حد قابل قبولی کاهش دهد

· نصب نرم افزار رایگان Comodo Internet security Mobile

این نرم افزار بصورت رایگان پس از نصب شدن بر روی تلفن همراه ، از سیتم عامل تلفن در مقابل نفوذ جدیدترین بد افزارها و نرم افزارهای سرقت و تخریب اطلاعات جلوگیری کرده و امگان پشتیبان گیری از اطلاعات را بصورت رایگان فراهم می آورد .

· نصب نرم افزار رایگان AVG Mobilation

این نرم افزار در کنار بهبود امنیت تلفن همراه شما باعث می شود تا در صورت سرقت تلفن همراه شما و تعویض سیم کارت بلافاصله توسط پیام کوتاه و ایمیل اطلاعات مربوط به سارق برای کاربر ارسال گردد .

· نصب نرم افزار رایگان Call blocker

این نرم افزار رایگان کاربر را قادر می سازد تا از دریافت پیامکها و تماسهای ناخواسته جلوگیری کند .

باید یاداور شد که امروز بدافزارهای متعددی قادر هستند بوسیله پیامک تلفنهای همراه را آلوده به بد افزارهای جاسوسی نمایند .

· نرم افزار رایگان Lookout

این نرم افزار کاربر را قادر می سازد تا با تهدیدهای بلقوه فعال در تلفن همراه خود آشنا شود و راههای رفع آنها را انجام دهد . یکی از کارکردهای مفید این نرم افزار تشخیص نرم افزاهایی در تلفن همراه است که قادر هستند اطلاعات محرمانه فرد از جمله موقعیت مکانی و ... را بصورت مخفیانه ارسال نمایند .

· نرم افزار رایگان Mobile vault

این نرم افزار قادر است کلیه اطلاعات تلفن همراه از جمله تصاویر، پیامکها ، یادداشتها و ... را رمزنگاری نمایید از این رو حتی با سرقت فیزیکی تلفن همراه بازیابی اطلاعات برای سارقین بسیار سخت و غالبا غیرممکن خواهد بود .

· نرم افزار رایگان Where's My Droid

این نرم افزار در صورت نصب شدن بر روی تلفن همراه ، کاربران را قادر می سازد بوسیله سرویس نقشه گوگل تلفن همراه خود را رهگیری و مسیریابی نمایند ./س

برچسب ها: راههای ، حفظ ، امنیت ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.