نخستین همایش ملی گز در ایران، پانزدهم اردیبهشت امسال به میزبانی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور دستیابی به رویکرد صادراتی علمی، برای افزایش تولید و صادرات این محصول، نخستین همایش ملی گز، اردیبهشت امسال در شهرکرد برگزار می شود.

رحمان کرمی افزود: در این همایش علاوه بر هم اندیشی صاحبان علم و فن و فعالان حوزه گز سازی در زمینه ارتقا کیفی محصولات و توسعه بازارهای هدف صادرات، از نخستین تمبر یاد بود همایش ملی گز رونمایی می شود.

وی گفت: این تمبر یاد بود، نمادی از گز و شهر بلداجی، پایتخت گز ایران است، که پانزدهم اردیبهشت با حضور مسئولان ملی و استانی رونمایی خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از دریافت 77 مقاله در نخستین همایش ملی گز در این استان خبر داد و گفت: از مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش، نزدیک به 64 اثر برتر انتخاب شد.

کرمی افزود: از این تعداد، 12 مقاله قرائت می شود و چهار مقاله به عنوان ذخیره برتر پذیرش شده و 48 مقاله نیز به صورت پوستر تهیه و در روز همایش ارائه می شود و این مقالات در سه بخش اقتصادی، بهداشت و کیفیت و اجتماعی فرهنگی و در 18 محور تهیه و ارسال شده است.

کرمی تصریح کرد: نقش خوشه ها در صادرات گز، بررسی کارایی روش های سنتی و صنعتی تولید، استاندارد سازی و بهبود روش های تولید، برند سازی در صنعت گز، نقش فناوری های نوین در بهبود کیفی، روشهای ارتقای ماندگاری گز، ترکیبات، بهداشت و سلامت گز، فرهنگ سازی، اشتغال، پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری و سوغات از مهمترین محورهای این همایش دو روزه است.

وی گفت: متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر از جزییات این همایش، به نشانی اینترنتی
www.gazgroup.ir مراجعه کنند.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمیته های علمی، اجرایی و تبلیغات، تمامی زیر ساختهای لازم برای برگزاری نخستین همایش ملی گز با رویکرد صادرات را فراهم کرده اند.

رحمت اله صفری افزود: همایش ملی گز در سه بخش اقتصادی، بهداشت و کیفیت و اجتماعی فرهنگی و در 18 محور برگزار می شود.

وی گفت: اکنون تولید کننندگان گز بلداجی، 40 هزار کیلوگرم انواع گزهای سکه ای، لقمه ای، شکلاتی، رژیمی، زعفرانی و آردی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند، که این مقدار گز بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال درآمد زایی دارد.

به گفته وی، گز بلداجی به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت آن بهترین گز ایران است که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به کشورهای عربی و اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر شده و 75 کارگاه بزرگ تولید گز در این شهر فعال است و این تعداد کارگاه زمینه اشتغال افزون بر دو هزار نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

شهر بلداجی در 70 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن واقع شده است و منبع درآمدی مردم این بخش بیشتر از محل تولید گز می باشد./س

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، ملی ، گز ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.