بررسي مجدد صندوق بيمه حوادث طبيعي فردا صبح در مجلس انجام خواهد شد.

محمد حسن نژاد، عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بيمه حوادث طبيعي رشته و نوع جديدي از بيمه است که مردم را در برابر حمله سوانح طبيعي مثل سيل، زلزله، آتش‌فشان‌ها، سونامي يا آتش‌سوزي‌هاي گسترده تحت پوشش و حمايت قرار مي‌دهد.

وي در ادامه تصريح کرد: اين بيمه نوعي بيمه همه گير و اجباري است که بخشي از هزينه‌هاي آن توسط دولت و ما بقي آن توسط خود افراد پوشش داد مي‌شود و در زمان بروز حادثه جهت تامين هزينه‌هاي مورد نياز براي بازسازي مناطق آسيب‌ديده، ديگر نيازي به مصوبات مالي مجلس و يا انتظار کمک‌هاي مردمي نخواهد بود.

حسن نژاد در ادامه در مورد روند پيگيري اين لايحه در مجلس ابراز داشت: اين لايحه مدت‌هاست که در مجلس در حال بررسي است و از آنجايي که تغييرات زيادي در آن اتفاق افتاده دوباره به دولت ارجاع داده شده و دولت آن را در قالب لايحه تقديم مجلس کرده است  که فردا صبح در صحن مجلس مجددا مورد بررسي قرار خواهد گرفت. 

وي در ادامه گفت: دولت بر حسب وظيفه ذاتي خود نقش تعيين کننده‌اي در تامين مالي اين بيمه خواهد داشت و اعتبارات ويژه آن بايد در بودجه لحاظ و از بودجه حوادث غير مترقبه تامين شود. 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر اينکه در اجراي اين قانون بايد همه جامعه در نظر گرفته شوند تا همه مردم نيز از آن استقبال کنند گفت: در آيين نامه‌ها و بخش‌نامه‌هاي شوراي عالي بيمه تفاوت مناطق مخبلف در نظر گرفته مي‌شود./عب
برچسب ها: بیمه ، حوادث ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار