رييس جمهور با بيان اينكه عده‌اي تصور مي‌کنند مي‌توانند سياست ايران را در دست خود گرفته و جاي ملت تصميم بگيرند، گفت: هيچکس حق ندارد خود را قيم و صاحب اختيار ملت بشمارد.

به گزارش  خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان خوزستان محمود احمدي نژاد عصر امروز(يکشنبه) در اجتماع مردم شهرستان انديکا با بيان اينکه ملت ايران ماموريت‌هاي مشترکي دارد که بايد انجام دهند، اظهار داشت: دوراني در کشور دوران تلاش براي آزادي است حکومت طاغوت ها و فاسدها بود و دوران ديگر دفاع در برابر متجاوزان صيانت از عزت و استقلال کشور در 8 سال دفاع جانانه بود که در اين دو عشاير غيور بختياري پيشتاز و در خط مقدم بودند.

رييس جمهور با بيان اينکه امروز بايد براي آباداني و ساختن کشور تلاش گسترده اي انجام گيرد و وجب به وجب کشور به دست ملت ايران و با انديشه و کار ايراني ساخته شود، گفت: تجربه نشان داده قدرت‌ها و مستکبران هرگز براي منافع ملت‌ها و حل مشکلات آنان قدمي برنداشته و اگر کمکي به آنان کنند بيش از آنچه کمک کردند را از منابع ملت‌ها غارت خواهند کرد.

احمدي نژاد با بيان اينکه آبادي ايران مستلزم چندين کار مهم است، خاطرنشان کرد: اولين شرط آبادي اين است که همه با هم باشيم و در کنار يکديگر در مسير پيشرفت تلاش کنيم؛ شياطين به دنبال تفرقه ، گروه سازي و جدا کردن ملت‌ها از يکديگر بوده تا آنان در برابر يکديگر قرار بگيرند.

رييس جمهور ادامه داد: ملت ايران همه در کنار هم بوده و طوايف و اقوام گوناگون هر کدام گلهايي از گلستان ملت ايران هستند.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه اگر ملتي يک ميليارد جمعيت نيز داشته باشد اما متفرق باشند کاري نمي‌تواند انجام دهد، تصريح کرد: پافشاري بر عدالت از ديگر لازمه‌هاي رسيدن به آبادي است؛ اين کشور متعلق به ملت بوده و فرصت‌ها و امکانات آن به همه ملت تعلق دارد و همه بايد بتوانند از امکانات بهره مند شده و فرصت شکوفايي داشته باشند.

رييس جمهور افزود: سيستم اقتصادي و سياسي کشور بايد عادلانه پيش برود و همه از آن بهره‌مند شوند و اگر خداي نکرده در اقتصاد، سياست يا فرهنگ تبعيض و انحصارگري ايجاد شود عده‌‌اي خود را بالاتر و محق‌تر بدانند آنگاه ظرفيت عمومي ملت فعال نمي‌شود.

احمدي نژاد با بيان اينکه ظلم و انحصار مانع پيشرفت است، خاطرنشان کرد: همواره عده‌اي بودند که به دنبال امتياز بيشتر بوده و سعي داشتند تا به شکلهاي گوناگون اين خواسته خود را به جوامع تحميل کنند بدون آنکه لياقت و شايستگي آن را داشته باشند.

رييس جمهور با اشاره به اينکه مستکبران براي رسيدن به خواسته‌هاي خود فريب‌کاري‌هاي گوناگون و گروه‌بازي‌هاي متفاوتي انجام مي‌دهند، گفت: در آمريکا و اروپا چند گروه وجود دارند که تمامي عرصه اقتصاد و سياست را در دست گرفته و به ملت خود سالها حکومت مي‌کنند و در عين حالي که به ظاهر با يکديگر رقيب هستند اما در يک مسير و جهت حرکت مي‌کنند.

احمدي نژاد تصريح کرد: ملت ايران در مسير انقلاب اسلامي و تشکيل جمهوري اسلامي تلاش کرد تا امورات و مقدرات کشور به دست همه ملت باشد؛ اگر مقدرات اقتصادي هر کشوري در اختيار افرادي معدود باشد آن کشور قطعاً‌ موفق نبوده و ظلم تبعيض و فقر گريبانگير آن جامعه خواهد بود.

رييس جمهور اظهار داشت: عدالت پايه پيشرفت يک ملت بوده که اگر وجود نداشته باشد ممکن است عده‌اي تلاش کنند اما به جايي نرسند؛ اگر ثروتي است بايد در کل کشور پخش شود و اگر نياز به تصميم‌گيري در خصوص مسائل مهم کشور است بايد آحاد مردم در آن شرکت کنند.

احمدي نژاد با بيان اينکه تمام بدبختي‌هاي بشر در طول تاريخ از ناحيه بي عدالتي ظلم و انحصارطلبي‌ها بوده تصريح کرد امروز بايد کشور را با ايمان به خدا و همدلي بر پايه عدالت بسازيم.

رييس جمهور با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب تصريح کرد: هر زمان در زندگي ملت و جامعه مشکلاتي از ناحيه دشمنان ايجاد شود نيازمند اقدامي بزرگ و سرنوشت ساز هستيم تا به واسطه آن موانع را برداشته و دشمن را زمين‌گير کرده و راه را براي پيشرفت هموار کنيم.

 احمدي نژاد با بيان اينکه امروز کشور نيازمند حماسه سياسي است، خاطرنشان کرد: نقطه اصلي حماسه سياسي در سال جاري انتخابات که صحنه اراده ملت ايران مي باشد.

رييس جمهور با بيان اينکه انقلاب و کشور متعلق به ملت است، تصريح کرد: امام راحل فرمود: قانون اساسي ما بر اين اساس تنظيم شده که کشور بر اساس اراده ملت اداره شود چرا که در نهايت حق انتخاب با ملت است.

احمدي نژاد ادامه داد: توده‌هاي مردم هنگامي که به ميدان مي‌آيند عظمتي بزرگ خلق مي شود که صحنه را به نفع ملت تغيير خواهد داد.

رييس جمهور با اشاره به اينکه دشمنان ملت ايران سال گذشته سعي داشتند تا با اعمال فشارهاي اقتصادي و سياسي عليه ملت اوضاع را نابسامان جلوه داده و تفرقه ايجاد کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند و عده اي نادان در داخل نيز با آنان همراهي کردند ، گفت: امروز روزي است که ملت با حضور و انتخابي حماسي تکليف همه دشمنان داخلي و خارجي را مشخص خواهد کرد؛ انتخاب فردي با راي بالا ، قاطع و حداکثري موجب ياس دشمنان و باز شدن راه براي پيشرفت ملت است.

احمدي نژاد با بيان اينکه در عرصه اقتصاد نيز همه ملت بايد حرکت کنند ، تصريح کرد: ملت ايران به فضل الهي نشان خواهد داد که آنچنان در برابر دشمن مي ايستد و پاسخ آنان را خواهد داد تا نقطه درخشان ديگري در تاريخ ثبت شود.

رييس جمهور با انتقاد از عملکرد عده اي که تصور مي کنند مي توانند سياست ايران را در دست خود گرفته و جاي ملت تصميم بگيرند، گفت: هيچ کس حق ندارد خود را قيم و صاحب اختيار ملت بشمارد چرا که امام راحل و رهبري عزيز فرمودند که خادم و نوکر ملت هستند و در انتخابات يک راي بيشتر ندارند.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه رهبري بر حضور همه سلايق در انتخابات تاکيد دارند، خاطر نشان کرد: انتخاب و حق در اختيار ملت است و همه بايد از انتخاب ملت تبعيت کنند.

رييس جمهور خطاب به سياسيون کشور گفت: مبادا کسي حرفي بزند يا عملي داشته باشد که گروهي از مردم به واسطه آن حرف يا عمل بي انگيزه شوند ؛ بلکه همه بايد هوشيار باشند .

احمدي نژاد ادامه داد: عده اي تصور مي کنند که از ملت بيشتر مي فهمند اما اشتباه مي کنند چرا که ملتي که امام را شناخت و پاي انقلاب اسلامي فداکاري کرده مطمئناً از گروه ها و دسته ها و افراد مختلف صلاح کشور را بهتر مي فهمد .

رييس جمهور با بيان اينکه همه نهادها ، دستگاه ها و افراد بايد تابع ملت باشند، اظهار داشت: کسي که توسط ملت انتخاب مي شود بايد به واسطه پشتوانه قدرتمند خود بتواند حرف ملت را در دنيا بزند تا شياطين و قدرت ها از مقابله با ملت مايوس شوند.

احمدي نژاد با اشاره به مشکلاتي که در بازار ارز و طلا ايجاد شد، تصريح کرد: کساني که دست به دست دشمن داده و مشکلاتي ايجاد کردند خيال نکنند که از چنگ ملت فرار کردند؛ به آنها قول مي دهم همين ملت يقه آنها را گرفته و آنچه را که از بيت المال بالا کشيده اند از حلقوم آنها بيرون آورده و به بيت المال باز مي گردانند.

رييس جمهور همچنين با بيان اينکه عده اي وجود دارند که تصور مي کنند انقلاب و اهداف آن به پايان رسيده است، گفت : انقلاب اسلامي ايران يک انقلاب جهاني و آسماني است که تازه در ابتداي راه قرار دارد چرا که ملت ايران قصد دارد کشور را ساخته و به اصلاح اوضاع جهاني کمک کند.

احمدي نژاد افزود: امروز همه دنيا آماده و موج عظيم بيداري در ميان ملت ها فراگير شده و ايران در ميان همه کشورهاي جهان مي درخشد.

رييس جمهور با اشاره به استقبال گسترده مردم ونزوئلا از هيات ايراني در مراسم تحليف رييس جمهور جديد اين کشور با فريادهاي زنده باد ايران، اظهار داشت: پيام ملت ايران و بيداري اين ملت در بين بيشتر ملت هاي جهان گسترده شده و در نقاط دورتر از مرزهاي جغرافيايي ايران نيز اين پيام شنيده مي شود.

احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه بايد ايران را بسازيم و همزمان براي اصلاح مراکز قدرت جهان نيز تلاش کنيم، گفت: تا زماني که مراکز قدرت به دست مستکبرين است هر روز بهانه تراشي کرده و به ملت ها هجوم مي آورند.

رييس جمهور با بيان اينکه ملت ايران براي عزت، پيشرفت ، ساختن و برافراشتن پرچم توحيد انقلاب کرد، گفت: برخي تصور دارند ملت از انقلاب فاصله گرفته اند اما مطمئنا اشتباه مي کنند چرا که آحاد ملت حاکم ايران و انقلاب هستند و به فضل الهي عدالت را در سرزمين ايران حاکم خواهند کرد غاصب هاي جهاني بدانند اين ملت زير بار زور نخواهد رفت.

احمدي نژاد تاکيد کرد: ملت ايران مطمئنا آنچنان پاسخ زورگويان را خواهند داد که ننگ و داغ پشيماني بر پيشاني آنها بنشيند.

رييس جمهور در ابتداي سخنان خود مردم شهرستان انديکا را غيور مردان و غيور زنان بختياري مومن ، مصمم، انقلابي دانست و گفت: مردمان اين ديار با پاکي، ايمان ، شجاعت ، غيرت ، دشمن ستيزي و مقابله با متجاوزان و طاغوت ها سرآمد ملت ايران هستند.

احمدي نژاد افزود: مردم اين خطه از کشور در طول تاريخ حافظان امين استقلال ، فرهنگ و عزت ملت ايران بوده و دلهاي آنان مانند طبيعت زلال و انديشه هايشان پاک و مانند کوه استوار هستند.

رييس جمهور با اشاره به اينکه بنده براي دومين بار لباس عزيز بختياري را از سوي شما تحويل گرفته و به تن کرده ام، گفت: اين لباس و کلاه، لباسي ضد استعمار، بي عدالتي و قلدري است و ملت ايران مديون فداکاري هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران اين خطه از کشور است .

احمدي نژاد با بيان اينکه شهرستان و منطقه انديکا يکي از زيباترين مناطق ايران زمين است، گفت: زيبايي هاي طبيعي و انساني گسترده اي در اين منطقه وجود دارد و بنده بايد شهادت بدهم که مردم بختياري از نظر صفا، صميميت ، تاسف به ايران و غيرت انقلابي، شجاعت و يکدلي و صفا نمونه ملت ايران هستند.

رييس جمهور با بيان اينکه دولت در جلسه استاني خود در خصوص مصوبات گذشته و موانع موجود در مسير اين مصوبات تصميم گيري هاي لازم را انجام خواهد داد، تصريح کرد: در جلسه کارگروه کشاورزي و معدن ، دولت تصميمات لازم جهت گسترش فعاليت هاي کشاورزي در سراسر استان خوزستان بويژه منطقه انديکا را اتخاذ خواهد کرد.

احمدي نژاد همچنين خاطر نشان کرد: دولت براي ارائه تصميمات سهيلات لازم براي گازرساني و انجام فعاليت هاي کشاورزي توسط جوانان منطقه انديکا نيز اتخاذ خواهد کرد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار