رئيس تشکل خدمتگذاران آباداني و پيشرفت دقايقي پيش با حضور در فرمانداري تهران داوطلب چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در فرمانداري تهران؛ پرويز سروري رئيس تشکل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت بعد از ثبت نام در چهارمين دوره انتخابات شوراها در جمع خبرنگاران درباره آخرين فعاليت‌هاي اين تشکل اظهار داشت: قبل از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها ما اقدامات مقدماتي يعني شناسايي افراد و توصيه کردن آنان به ثبت نام را انجام داديم.

وي تصريح کرد: در حال حاضر در حال برنامه ريزي کردن هستيم و از شوراهاي استاني‌مان نيز خواسته‌ايم تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آيا با ساير تشکل‌هاي اصولگرا رايزني‌هايي را براي ارائه ليست واحد انجام داده‌ايد يا خير گفت: نشست‌هاي مختلفي صورت گرفته است و يکي از چشم اندازهايي که موجب شد تشکل خدمت‌گزاران آباداني و پيشرفت شکل بگيرد همين نگراني ما از تعدد ليست‌ها بود.

وي با بيان اين که برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته که تا حد امکان يک ليست واحد ارائه شود يا اينکه ليست‌ها داراي حداکثر مشترکات باشد ادامه داد: با همه گروه‌ها رايزني‌هايي را داشته‌ايم.

سروري با بيان اين که تشکل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت صرفا با جهت گيري اجتماعي شکل گرفته است، گفت: ظرفيت‌هاي زيادي فعال شده و اصولگرايان نيز به اين وضعيت رسيده‌اند که تکثر ليست‌ها تهديد آميز است.

وي درباره خطر سياسي شدن شوراها اظهار داشت: تلاش ما براين است که اعضاي شوراي شهر با نگاهي اجتماعي در فرآيند تصميم گيري‌ها شرکت کنند و سياسي شدن شوراها به شکل گيري ناپايداري، تنش و تشکيل فراکسيون‌هاي مختلف در درون شوراها منجر خواهد شد.

سروري اظهار داشت: ما فکر مي‌کنيم که اين مجموعه وظيفه دارد گام‌هاي لازم را براي تقويت تفکر کارشناسانه و تشکيل اتاق فکر در کل کشور انجام دهد.

سروري در پاسخ به سوالي مبني براينکه چرا گروه‌هاي مختلف سياسي به سمت انتخابات شوراها گرايش پيدا کرده‌اند، گفت: طي چند دوره گذشته تاثير شوراها در تصميم‌گيري‌هاي مردم چندان مشخص نبود اما عملکرد شوراهاي دوم و سوم توانست فضاي تاثيرگذاري را نشان دهد.

سروري در پاسخ به سوالي درباره جدي شدن کانديداتوري جليلي و امکان ائتلاف وي با زاکاني اظهار داشت: شباهت دو گفتمان جليلي و زاکاني موجب شده تا اين نشست بسيار مورد توجه مراکز مختلف سياسي،‌رسانه‌ها و غيره قرار بگيرد؛ تاجايي که بنده اطلاع دارم اگر جليلي به عنوان کانديدا در عرصه انتخابات حاضر شود احتمالا زمينه شکل گيري ائتلاف ميان وي و زاکاني فراهم مي‌شود.

سروري تصريح کرد: اگر هر کدام از اين دو در ديد مردم وضعيت بهتري داشته باشند مطمئنا يکي به نفع ديگري کنار مي‌رود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: انتخابات رياست جمهوري کاملا سياسي و انتخابات شوراها کاملا اجتماعي و فني است و يکي از نگراني‌هاي ما نيز تاثيرگذاري اين دو انتخابات بريکديگر است بنابراين تصميم گرفتيم تشکل خدمتگذاران آباداني و پيشرفت را تشکيل دهيم تا حد ممکن تاثيرپذيري اين دو کاهش يابد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار