مشاور رئيس کميسيون اصل 90 در شوراي رقابت گفت: اين شورا طبق معيارها و ظرفيت‌هاي موجود کاهش 20 تا 30 درصدي قيمت خودرو را تصويب کرد که اين مهم نيازمند يک پروسه 10 روزه است.

يوسف رحماني مشاور سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در شوراي رقابت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه عصر امروز(يكشنبه) این کمیسیون گفت: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون اصل 90، نمایندگان سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.


وي در ادامه افزود: پيش‌بيني مي‌شود براساس محاسباتي که در گذشته انجام شد،قيمت خودرو 20 تا 30 درصد کاهش يابد که اين مهم براساس تمام ملاحظاتي است که شوراي رقابت به آن توجه کرده است.

مشاور کميسيون اصل 90 با اشاره به اينکه اين کاهش قيمت خودرو نيازمند يک پروسه زماني 10 روزه است، اظهار داشت: ابلاغ اين قيمت‌ها به بازار بايد باآمادگي خودروسازان باشد تا به نتيجه مورد نظر برسيم که قطعا اجراي اين مهم تا 15 ارديبهشت عملياتي مي‌شود.

وي ادامه داد: ما براساس ظرفيت‌ها و معيارهايي که مي‌توانست کاهش قيمت خودرو را به دنبال داشته باشد، قيمت تمام شده آن را تعيين کرديم.

رحماني در پايان خاطرنشان کرد: البته کاهش قيمت‌ها در انواع خودروها متفاوت است، خودروهايي که وابستگي بيشتري به قطعات خارجي دارند کمترين کاهش را دارند اما به تبع خودروهاي داخلي درصد بيشتري از اين کاهش برخوردارند. 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار