طراحی ارگونومی در محیط های آموزشی می تواند راهگشای بسیاری از یادگیری های کودکان پیش دبستان باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: رضا اسکوئی زاده عضو گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه افزود: کودکان تشنه درک دنیایی هستند که در آن زندگی می کنند و دائما سعی در برقراری تعاملات حسی چندگانه، بویژه دیداری با مولفه های موجود در آن و سازماندهی و تعبیر اطلاعات دریافت شده از این طریق هستند.
 
وی گفته: قدم اول در راستای طراحی بهینه محیط و مواد آموزشی برای آنها، اطلاع کامل از ماهیت و فرایند رشد ابعاد جسمی و ذهنی آنهاست و در این راستا، دانش ارگونومی با رویکرد انسان محور، به ارائه راهکارهای تنوع، جهت اجرا در محیط آموزشی پیش دبستانی می پردازد.
 
اسکوئی زاده افزود: کودکان بیش از 80 درصد از اطلاعات مرتبط با رخدادهای موجود در اطراف را از طریق حس بینایی دریافت می نمایند.
 
وی گفت: با توجه به اهمیت حس بینایی باید از سویی تنوع قابلیت ها و محدودیت های بصری در افراد مختلف از طرف دیگر، کیفیت طراحی موضوعات بصری در رابطه با کودکان را دو چندان مورد بررسی قرار داد.
 
وی در ادامه طراحی ارگونومی تعاملات دیداری کودکان پیش دبستان را در تسهیل امر یادگیری در سالهای آتی تحصیلی موثر عنوان کرد و افزود: با طراحی ارگونومی و بهره گیری از نظر متخصصان این عرصه می توانیم شاهد ارتقا تحصیلی افراد جامعه بصورت پایه ای باشیم./ع2
برچسب ها: آموزش ، کودک ، ارگونومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار