وليد المعلم وزير خارجه سوريه در ديدار با علاء الدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايران بر پايبندي و پافشاري سوريه بر حفظ وحدت ملي و تماميت ارضي و مخالفت با هرگونه مداخله خارجي در اين کشور تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، المعلم همچنين اعلام کرد ما از برنامه ايجاد اصلاحات فراگير و گفتگو حمايت خواهيم کرد.
علاء الدين بروجردي طي سفر سه روزه خود  افزون بر وزير خارجه سوريه با بشار اسد رئيس جمهور اين کشور ديدار خواهد کرد.


وزير امور خارجه سوريه در ادامه با بيان حقيقت حوادثي كه بر اين كشور در دو سال گذشته شاهد آن بوده، افزود: نيروهاي خارجي درصدد آن هستند كه نقش محوري سوريه و سياست هاي مستقل آن را هدف قرار دهند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه سوريه با گروه هاي تروريستي مسلحي كه به دنبال ايجاد ناامني وبي ثباتي منطقه هستند روبرو است افزود اين تروريستها از گروه هاي مشابه خود در كشورهاي همجوار سوريه كمك مالي وتسليحاتي دريافت مي‌كنند.


المعلم همچنين اظهار داشت برخي از عناصر وابسته به گروه هاي تروريستياز طريق مرزهاي سوريه وارد اين كشور شده وبا گروه هاي افراطي در ارتباط هستند.

وزير امور خارجه سوري در ادامه گفتگوي خود با علاء الدين بروجردي با تاكيد بر رد هرگونه مداخله خارجي در سوريه، از حمايت نظام اين كشور از برنامه هاي اصلاحي فراگير وگفتگو بر اساس طرح بشار اسد سخن گفت.

در همين حال "علاء الدين بروجردي" رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر حمايت ايران از سياست هاي نظام سوريه در مقابل آمريكا افزود سفر هيئت پارلماني ايران به سوريه در چارچوب روابط مستحكم دولت و ملت دو كشور انجام شده است و ايران در كنار سوريه براي مقابله با توطئه ها ايستاده است.

  

علاء الدين بروجردي در اين ديدار بر حمايت از تلاشهاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي مقابله با سياستهاي خصمانه خارجي  تاکيد کرد .

وي افزود : سفر هيات پارلماني ايران به سوريه در چارچوب روابط مستحکم و قوي ميان دو کشور و تاکيد بر ايستادن  ايران و ملت آن در کنار سوريه براي مقابله با توطئه اي که با آن روبرو خواهد بود .

بروجردي همچنين از برخي از كشورهاي عربي وغربي به دليل حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه انتقاد كرد.

گفتني است در اين ديدار "فيصل المقداد" معاون وزير امور خارجه و"احمد عرنوس" مشاور وزير امورخارجه سوريه به همراه"محمدرضا رئوف شيباني" سفير ايران در دمشق حضور داشتند.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار