وزیر بهداشت و درمان گفت: سیاست دولت این است که قمیت های دارو از دو نرخی به تک نرخی تبدیل شود.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد حسن طریقت منفرد پیش از ظهر امروز در شهرستان بهبهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امروز کشور در عرصه داور به خودکفایی مناسبی دست یافته است به گونه ای که امروز با حرف نخست را در منطقه در این زمینه می زنیم.

وی افزود: عرضه دارو در ایران در مقایسه با سایر کشورها با قیمت مناسبی صورت می گیرد به گونه ای که می توان به جرات گفت که ایران در بخش فروش دارو به مردم یکی از ارزان ترین کشورها به حساب می آید.

وی افزود: دلیل این امر این است که با نهضت تولید دارو در کشور امروز ما در کشور اغلب داورها را خودمان تولید می کنیم و با قیمتی مناسب در اختیار مردم قرار می دهیم در حالیکه اغلب کشورهای دنیا به خصوص در منطقه به میزان قابل ملاحظه ای به واردات دارو نیاز دارند.

طریقت منفرد با اشاره به نگاه ویژه دولت به اصلاح قمیت دارو در کشور عنوان کرد: برنامه دولت برای اصلاح گردش كار دارو این است كه داروها از حالت دو نرخی خارج شوند و نرخ واحد داشته باشند و شفافیت در ارائه خدمات دارویی و ارتقای كیفیت وجود داشته باشد.
 
وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت این است که از نرخ مرجع به جای نرخ مبادله ای در واردات دارو استفاده کنیم که این موضوع در لایحه بودجه امسال که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، لحاظ شده و این امر می تواند تاثیر قابل ملاحظه در قیمت دارو در کشور داشته باشد.

طریقت منفرد با اشاره به برخی کاستی های در حوزه بهداشت و در مان در شهرستان بهبهان اظهار کرد: باید سعی کنیم این مشکلات به حداقل برسد که از جمله این کارها که می تواند سرانه بهداشت و درمان را در منطقه افزایش دهد؛ تکمیل بیمارستان ولی عصر بهبهان است که این امر در دستور دولت قرار دارد.

وی به طرح پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: قرار است در شهرستان بهبهان برنامه پزشك خانواده به عنوان یك منطقه پیشرو اجرا شود و با موفقیت منطقه ای، این طرح به تدریج در كل كشور اجرا می شود كه در برنامه است این طرح در كل استان و هشت استان دیگر اجرا شود.
 
طریقت منفرد اجرای موفقیت آمیز طرح پزشک خانواده در کشور را از اولویت های وزارت بهداشت در سال جاری عنوان کرد و گفت: این امر در نهایت می تواند هزینه های درمانی مردم را کاهش دهد./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.