حزب موتلفه اسلامي گفت: حزب موتلفه اسلامي براي حل مشكلات اقتصادي كشور برنامه دارد و هر كس رئيس جمهور آينده شود بايد براي معضل بودجه‌نويسي راهكار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، محمد نبي حبيبي، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پايان نشست دبيران اين تشكل حبيبي با اشاره به طرح ديدگاه‌هاي اقتصادي ‌آل‌اسحاق طي يك ماه گذشته گفت: حزب موتلفه اسلامي براي حل مشكلات اقتصادي كشور برنامه دارد.
 
وي ادامه داد: بارها اعلام كرده‌ايم ريشه مشكلات اقتصادي در ساختار نادرست بودجه‌ريزي و بودجه‌بندي و در يك كلمه بودجه‌نویسی است. این نوع بودجه نویسی دقیقا نشان می‌دهد پیش‌بینی درآمدها چقدر و برآورد هزينه‌ها به چه ميزان است. بنابر اين كسري به طور اجتناب‌ناپذير رخ مي‌دهد و اين كسري يعني پذيرش كاهش ارزش پول ملي.

حبيبي اظهار داشت: هر كس رئيس جمهور آينده شود بايد براي معضل بودجه‌نويسي راهكار داشته باشد.

وي گفت: اگر بودجه مطابق برنامه‌‌ زمان‌بندي شده به مجلس ارائه شود امكان اصلاح وجود دارد اما هميشه بودجه را وقتي به مجلس مي‌برند كه امكان اصلاح پيدا نمي‌كند. 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: نبايد مجلس به گونه‌اي بودجه را اصلاح كند كه بودجه از «لايحه» به «طرح» تبديل شود. 

حبیبی با اشاره به سفرهاي استاني آل‌اسحاق گفت: وی در سفرهاي استاني با طرح ديدگاه‌هاي راهبردي اقتصادي خود در ميان نخبگان نوعي روشنگري در خصوص برنامه‌هاي اقتصادي حزب دارد و اين ديدگاه‌ها جاي خود را در ميان نخبگان باز كرده است. 

وی با اشاره به ملاقات‌های اخیر عده‌ای از اعضاي شورای مرکزی حزب موتلفه به اتفاق آل‌اسحاق با مراجع معظم تقلید و جمعی از علماي قم و استان‌های کشور از بزرگواری و محبتی که همگی آن‌ها نسبت به مسئولان حزب موتلفه اسلامی مبذول فرمودند سپاسگذاری کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سالگرد شكست آمريكا در صحراي طبس گفت: شكست آمريكا در طبس اولين حمله نظامي آمريكا به ايران پس از انقلاب بود. آمريكايي‌ها طعم شكست را چشيدند و متوجه شدند كه بايد در ديدگاه خود نسبت به انقلاب تجديدنظر كنند.
 
وي با اشاره به سه دهه شرارت آمريكايي‌ها عليه ملت ايران گفت: با آنكه آمريكايي‌ها می‌دانند در جنگ عليه ملت ايران خداوند متعال پشتيبان ملت ايران است اما همچنان بر طبل خصومت عليه ملت ايران مي‌كوبند و خوشبختانه هر بار متحمل شكست ذلت‌باري شده‌اند. 

حبیبی همچنین پيروزي مادورو در ونزوئلا را تبريك گفت و اظهار داشت: در آمريكاي لاتين مدتهاست، آمريكا موقعيت خود را از دست داده است. پيروزي طرفداران چاوز نشان داد روند ضد آمريكایي همچنان در فضاي سياسي ونزوئلا ادامه پيدا مي‌كند.

وي افزود: طرفداران شكست خورده آمريكا در ونزوئلا كاري از پيش نمي‌برند؛ مردم آن‌ها را سرجايشان خواهند نشاند. مردم آشوب‌هايي را كه از سفارت آمريكا مديريت مي‌شود مهار خواهند كرد و اجازه مداخله در امور داخلي خود را به آمريكايي‌ها نمي‌دهند. ما به مردم ونزوئلا و نيز رئيس جمهور منتخب تبريك مي‌گوييم. 

وي در پاسخ به سئوالي در مورد انفجارهاي آمريكا نیز گفت: تروريسم محكوم است، چه در آمريكا باشد چه در سوريه، عراق و افغانستان. آمريكايي‌ها كه طعم تلخ انفجار و كشتار را در انفجار بوستون و تگزاس چشيده‌اند، بايد بپذيرند تروريسم در اشكال مختلف آن نمي‌تواند هيچ‌گونه مشروعيتي داشته باشد و بايد به سياست دو گانه خويش در محكوميت شعاري تروريسم و حمايت از تروريست‌ها از سازمان منافقين تا ارتش آزاد سوريه پايان دهند.

حبیبی ادامه داد: برخی کارشناسان معتقدند این حادثه طراحی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بوده است تا بتوانند در برابر مشکلات داخلی خویش همچون سرکوب جنبش وال استریت فضای امنیتی ایجاد کرده و بتوانند به حاکمیت اقلیت صاحب سرمایه و رسانه ادامه دهند.

وی اضافه کرد: لازم است رسانه‌های جهان اسلام در افشای واقعیت‌های این عرصه پیشتاز باشند تا فضا برای اسلام‌هراسی هدفمند غرب فراهم نباشد.
وي با اشاره به تداوم شرارت تروريست‌ها در سوريه نیز اظهار کرد: ارتش سوريه و نيز گروه‌هاي مردمی متشكل از جوانان در اين كشور نشان دادند به راحتي قادرند تا از خود در برابر حملات تروريستي دفاع كنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما در اين حوادث تلخ انتظار رحم و مروت از سوي سلفي‌ها نداريم اما از اخوان‌المسلمين كه شعارشان مبتني بر اخوت اسلامي است مي‌خواهيم كه به خونريزي در سوريه پايان دهند. هيچ حكومتي بر اساس ترور و كشتار نمي‌تواند در سوريه قوام و استحكام يابد.

حبيبي با اشاره به زلزله 5/7 ريشتري سراوان هم گفت: واقعا خداوند بزرگ را بايد شاكر باشيم كه زلزله‌اي با اين وسعت كه نيمي از آسيا را لرزاند و در 5 كشور آثار تخريبي زيادي گذاشت در ايران به خیر گذشت و تلفات چندانی نداشت. ما آن را از الطاف خفيه الهي مي‌‌دانيم و همصدا با مردم شكر اين نعمت الهي را بجاي مي‌آوريم.

وی در پایان از استقبال شخصیت‌هائی که خود را واجد شرایط عضویت در شوراهای شهر روستا می‌دانند و برای انتخابات نام نویسی کرده‌اند تقدیر کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: موتلفه ، اقتصاد ، بودجه ، آمریکا ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار