استاندار خوزستان از اجرایی شدن 82 درصد مصوبات سه سفر هیئت دولت به استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگارن ، سید جعفر حجازی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم استقبال مردم از ورود رئیس جمهور به استان خوزستان در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: مردم ایثارگر استان خوزستان از شهرهای باوی، حمیدیه، کارون و اهواز به منظور استقبال از رئیس جمهور در چهارمین سفر استانی به مصلی آمده اند.

وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی در سه سفر گذشته رئیس جمهور گفت:  دولت های نهم و دهم  در سه سفر هیات دولت به خوزستان بالغ بر 746 مصوبه و طرح برای توسعه این استان تصویب کردند که از مجموع آنها بطور متوسط 82درصد به مرحله اجرایی رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 16 طرح مهر ماندگان با اعتبار 16 هزار میلیارد تومان اجرایی شده، افزود: 10 طرح ماندگار در سال گذشته به بهره برداری رسید و در سفر چهارم هیات دولت نیز 32 طرح ماندگار به بهره برداری می رسد.

حجازی به طرح های قابل بهره برداری در سفر چهارم رئیس جمهور به خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر سد بالارود که 22 هزار هکتار اراضی زیر کشت را آبیاری می کند و 260 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد با اعتبار 150 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از بهره برداری شبکه های آبیاری ویس، حمیدیه و چندین شبکه فرعی آبیاری در سفر هیئت دولت به خوزستان از جمله راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی کرخه در قالب ۵ فاز در دشت آزادگان، شبکه آبیاری و زهکشی کارون بزرگ به صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر در سه فاز خبر داد.

استاندار خوزستان گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز مجموعه کلینیک و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان شهرستان گتوند، طرح توسعه دانشگاه پیراپزشکی و بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی ماهشهر افتتاح می شوند.

حجازی به طرحهای حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و گفت: در این بخش گازرسانی 140 روستا و شش شهرستان در دستور کار است به طوری که یک هزار و 230 روستای جدید در خوزستان گاز دار می شوند.

وی افزود: درحوزه نفت و انرژی گاز رسانی به یک هزار روستای جدید در استان خوزستان، تسهیلات بهره برداری و نمک زدایی مسجدسلیمان، ساخت بزرگراه ماهشهر – امیدیه  و خط ششم انتقال گاز اهواز – دهلران افتتاح می شود.

استاندار خوزستان به افتتاح پروژه سد و نیروگاه گتوند اشاره کرد و گفت: در بخش راه و شهرسازی نیز طرح بزرگراه آبادان، ماهشهر و ماهشهر امیدیه به طول 220 کیلیومتر، تعریض و چهار خطه نمودن محور ملاثانی، شوشتر، حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راههای استان با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تکمیل تقاطع غیرهمسطح کمربندی اندیمشک، سد دز و سه راهی دهلران، همچنین احداث راه آهن هفت تپه شوشتر افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: در مجموع در سفر هیات دولت به استان خوزستان 32 پروژه با اعتبار 44 هزار و 100 میلیون تومان افتتاح می شوند که این پروژه ها بیش از 17 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می کنند./ک
برچسب ها: مصوبات ، سفرهای ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.