شمار قربانيان زلزله شديد در جنوب غرب چين همچنان رو به افزايش است و تاکنون آمار کشته شدگان 204 تن اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ براساس اعلام مقامات امداد و نجات چين هنوز 24 نفر از ساکنان مناطق زلزله زده ناپديد هستند و بيش از 11 هزار نفر زخمي و در بيمارستان ها بستري شده اند.


زلزله اي به قدرت هفت ريشتر ديروز صبح استان سيچوان را در جنوب غرب چين به شدت لرزاند که تاکنون بيش از يک ميليون و پانصد هزار تن را آواره کرده است.


اين زمين لرزه به 13 شهر و 69 روستا استان سيچوان از بيست تا هشتاد درصد آسيب زده است.
لي که چيان نخست وزير چين امروز براي بررسي اوضاع به منطقه زلزله زده رفت و اعلام کرد  همه امکانات و نيروهاي امدادي منطقه را بسيج کرده ايم و شمار زيادي از مردم از زير آوارها نجات يافته اند و عمليات امداد رساني همچنان ادامه دارد.


مرکز لرزه نگاري چين اعلام کرد پس از زمين لرزه اصلي روز شنبه تاکنون 1165 بار ديگر پس لرزه هايي با قدرت هاي مختلف منطقه آسيب ديده را لرزاند که سه زلزله آن بيش از پنج ريشتر قدرت داشته است.


به گفته مقامات چين زلزله هفت ريشتري روز شنبه هيچ آسيبي به تاسيسات هسته اي استان سيچوان وارد نکرده و علايم انتشار راديو اکتيو ديده نشده است. 


استان سي چوان از مناطق زلزله خيز چين است که در پنج سال پيش نيز زلزله مشابهي در همين منطقه روي داد و نزديک به 90 هزار نفر قرباني به جا گذاشت.






برچسب ها: بین الملل ، زلزله ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار