رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی خراسان شمالی گفت: تحریم ها باعث شده تا ما روی پای خود بایستیم وبه تولیدات داخلی خود متکی باشیم.

محمد صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، بابیان اینکه تحریم ها در عرصه اقتصادی ایران به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: علا رغم مشکلات و تحریمها علیه کشور اتاق بازرگانی خراسان شمالی توانست تعامل خوبی در زمینه صادرات و سرمایگذاری با اتاق های بازرگانی سایر کشورها برقرار کند.

وی با اشاره رشد 186درصدی صادرات از استان در سال گذشته ،گفت: شاید تحریم وتورم برخی مشکلات برای مرم به وجود آورد اما عملا در رشد اقتصادی استان تاثیری نداشته است .

صمدی با اذان به اینکه تحریمها وابستگی ما را به صادرات نفتی کم کرده است، افزود: این شرایط باعث شده تا ما بیشتر از تولیدات داخلی حمایت کنیم وبا صادرات محصولات بومی استان زمینه توسعه صادرات و جذب سرمایه گذار را در استان فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان درادامه از اعزام چند هیائت تجاری به کشورهای پاکستان،ارمنستان،قرقیزستان درطی امسال خبرداد و گفت: هچنین تصمیم داریم زمینه اعزام یک هیائت تجاری به هند را فراهم سازیم و از کشورهای چین، ترکمنستان وقزاقستان هیائت تجاری را برای رائه توانمندیهای استان درجهت سرمایه گزاری بپذیریم./س

برچسب ها: تحریم ، شکوفا ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.