مشاور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تقویت بنیه دینی عموم جامعه به ویژه جوانان را مأموریت اصلی حوزه فرهنگ عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، غلامرضا قلندریان در جلسه مشترک هیئت مدیره و شورای مدیران موسسه ضمن اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص نظام سازی در مجموعه ها بر اساس یک ساختار و برنامه مدون اظهار داشت: باید فارغ از مباحث حاشیه ای در راستای پویایی مجموعه های فرهنگی گام برداریم.
وی تقویت بنیه و زیرساخت های دینی جوانان را از اولویت های حوزه فرهنگ عنوان کرد و افزود: این اقدام می تواند از طریق کمک به تشکل های فرهنگی و مذهبی با دوری گزیدن از افراط و تفریط های مخرب انجام پذیرد.
وی، موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی را از جمله موسسات فرهنگی و اثرگذار مجموعه آستان قدس رضوی خواند و گفت: از آنجایی که عمده ترین فعالیت و تمرکز این موسسه بر روی جوانان و مباحث مربوط به آنان می باشد، باید توجه ویژه و همه جانبه ای در ارتباط با گروه مخاطبان و تشکل های جوانان معطوف شود.
قلندریان به اهمیت همسویی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در مسیر چشم انداز آستان قدس رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزیابی مستمر برنامه ها و توجه به موضوع نخبه پروری از جمله اقدامات مورد نیاز در بخش ترویج و ارتقاء فرهنگ محسوب می شود.
مشاور در امور اجرایی و سرپرست دفاتر حوزه ستادی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پی ارائه توصیه هایی در راستای انجام هرچه بهتر امور فرهنگی، گفت: نیازسنجی های مستمر، بازنگری های دقیق نسبت به آنچه که انجام شده و همچنین استفاده از ظرفیت های تشکلی در انجام امور پژوهشی می تواند به شکوفایی و موفقیت هرچه بیشتر این حوزه کمک کند.
 
عضو هئیت مدیره موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به بالا بودن سطح رقابت در حوزه خدمات مشاوره ای، ضرورت استفاده از افراد کاملا متعهد و متخصص و همچنین اولویت ارائه خدمات مشاوره ای به کارکنان و خانواده های کارکنان مجموعه های آستان قدس رضوی می تواند حوزه های مشاوره و روانشناسی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی را بیش از پیش مورد اقبال عمومی قرار دهد.
مدير عامل سابق موسسه فرهنگی قدس در ادامه در ارتباط با حوزه جوانان اظهار داشت: افزايش عمق ديني جوانان، کادرسازی برای فعالیت های هم راستا در زمینه اسلام و انقلاب و همچنین ارائه مهارت ها و سبک زندگی مبتنی بر تأکیدات رهبری از جمله مباحث مورد نیاز در حوزه جوان محسوب می شود.
قلندریان در پایان بر اهمیت و ارزش اقدامات فرهنگی در موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی تأکید کرد و گفت: اقدامات فرهنگی در سایه ارتباط هرچه بیشتر با مخاطب و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها معرفی می شود که در این زمینه باید اقداماتی در راستای معرفی برنامه های این موسسه از طریق رسانه ملی انجام شود./س

برچسب ها: تقویت ، بنیه ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.