مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از تعریف ١٧٧ پروژه با سرمایه گذاری ٤٠٠ میلیارد تومان در این مدیریت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی عمادی امروز در نشست خبری ویژه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی‌ گفت: این پروژه ها در ١٤ محور از جمله ازدیادبرداشت، حفاری، تولید و اکتشاف تعریف و از این میان ٥ محور به عنوان اولویت کاری انتخاب شده است.

وی با بیان این که این تعداد پروژه برای اجرا در ٤ سال پیش بینی شده است، اظهار کرد: ایجاد صندوق ریسک پذیر برای پروژه های پژوهشی از جمله اقدامات حمایتی برای انجام این پروژه ها بوده است.

عمادی همچنین به آغاز فعالیت کنسرسیوم دانشگاهی ازدیادبرداشت اشاره کرد و یادآور شد: به زودی ساختار این کنسرسیوم در وزارت علوم به تصویب می رسد و فعالیت آن رسمیت کامل پیدا می کند.

*** فعالیت های اکتشافی شرکت ملی نفت در ٣ بلوک متمرکز می شود 
 
در ادامه هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از ادامه فعالیت های اکتشافی این شرکت در سه بلوک گرمسار، دیر و مغان در سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت سال گذشته در ١٥٨ بلوک فعالیت های اکتشافی انجام داده است که به موجب آن هزار و ٨٩١ میلیون بشکه نفت و حدود ٣٨٨ میلیون فوت‌مکعب گاز قابل برداشت کشف شده است.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، یکی از مهمترین موفقیت های اکتشافی این شرکت در سال گذشته را کشف سازندی جدید دانست و افزود: این سازند که زکین نام دارد با گستردگی قابل توجه، حجم بالایی از منابع هیدروکربوری را در خود جای داده است.

قلاوند به آغاز فعالیت های اکتشافی برای شناسایی منابع غیرمتعارف هیدروکربوری در ایران اشاره کرد و گفت: این مطالعات با پیشرفت ٤٠ درصدی در حال انجام است و تاکنون منابع خوبی در دریای عمان شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بودجه اکتشافی شرکت ملی نفت ایران در سال جاری حدود ٥٥٠ میلیارد تومان پیش بینی شده است./ر

برچسب ها: اجرا ، پروژه ، نفت ، پوهش ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار