حضور گسترده مردم در انتخابات مصداق حماسه سیاسی است و لازم است گروه های خودی و معتقد به نظام و فعالان فرهنگی در جهت افزایش مشارکت عمومی در انتخابات فعالیت نمایند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در نشستی با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به این مطلب وبا تأکید بر این نکته که لازم است گروه های سیاسی در جهت اجماع، معرفی کاندیدای واحد وکاهش تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری اقدام نمایند تصریح کرد: کاهش تعدد نامزدها درانتخابات ریاست جمهوری پیش رو، ضمن تسهیل روند انتخاب فرد اصلح، از شکستن آراء نیز جلوگیری خواهد کرد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با بیان این که فعالیت های دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند در راستای حماسه اقتصادی باشد افزود: هرنوع فعالیت سیاسی واقتصادی نیازمند پشتوانه فکری وعلمی است که در این حوزه افتخارات و دستاوردهای علمی دانشگاه صنعتی اصفهان همواره سبب افتخار برای ما و مجموعه نظام بوده است.

در ادامه این نشست عضو مجلس خبرگان رهبری به سؤالات تعدادی از فعالان دانشجویی و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان پاسخ گفت.

آیت الله مهدوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ویژگی های رئیس جمهور آینده بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در برخورداری از نقاط قوت دولت فعلی و نداشتن نقاط ضعف آن گفت: جدیت وپشتکار دولت فعلی از جمله نقاط قوت این دولت است که نمود آن در برخی اقدامات از جمله موضوع مسکن قابل مشاهده می باشد.

وی در عین حال عملکرد این دولت در برخی اقدامات را ضعیف دانست واضافه کرد: دولت فعلی در برخی موارد توجه دقیق وقابل ملاحظه ای به خواسته های ولی فقیه نداشت که این اقدامات با توجه به ادعای تبعیت از ولایت فقیه توسط این دولت، قابل انتظار نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری کوتاهی در تورم اخیر را از دیگر نقاط ضعف دولت کنونی دانست وافزود: انجام ندادن برخی اقدامات لازم بویژه در حوزه معیشتی مردم، ضمن بوجود آوردن مشکلاتی برای جامعه، سایر خدمات دولت را تحت الشعاع قرار می دهد.

آیت الله مهدوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عدم جداسازی نیروهای انقلاب تحت دوعنوان اصولگرا و اصلاح طلب، نیروهای خودی را افراد معتقد به چهار اصل اسلام، نظام، امام راحل وولایت فقیه توصیف کرد وافزود: نیروهای قرار گرفته در این مجموعه ممکن است در سایر موارد اختلافاتی نیز داشته باشند اما در صورت نپذیرفتن این اصول بعنوان نیروی غیرخودی محسوب می شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس جمهوردر قبال نظرات رهبری گفت: ولایتمداری صحیح آن است که در زمانی که حتی نظری مغایر با نظر ولی فقیه داشتیم نسبت به نظرات ایشان تمکین نمائیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار نظر پیرامون تطابق افکار رئیس جمهور با اسفندیاررحیم مشایی را صحیح ندانست وگفت: با وجود این واضح است که آقای مشایی تاکنون اشتباه هایی داشته که علما، نخبگان، و نمایندگان مردم نسبت به آن موضع گیری نموده اند.

وی همکاری نیروهای نظام در چهارچوب اصول چهارگانه ذکر شده را سبب اتحاد میان آنان دانست وتأکید کرد: لازم است نیروهای نظام ضمن حفظ وحدت وانسجام خود، در جهت اتفاق گروه ها به منظور معرفی نامزدهای اصلح برای انتخابات اقدام نمایند.

شایان ذکر است: این نشست به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان وبا حضور جمعی از فعالان دانشجویی، اعضای هیأت علمی ودانشگاهیان این دانشگاه برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.