مدیر عامل و رییس هیات مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از امضاء تفاهم نامه همکاری برای تقویت روابط اقتصادی بین مناطق آزاد ایران و منطقه آزاد کوتایسی گرجستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود: طبق این تفاهم نامه که از سوی نجفی به نمایندگی از هیات ایرانی و مدیر عامل منطقه آزاد کوتایسی به امضاء رسید ، فعالیت های اقتصادی مشترک بین مناطق آزاد ایران و کوتایسی گرجستان آغاز خواهد شد. 

وی گفت: مدیران منطقه آزاد کوتایسی همراه با سرمایه گذاران خارجی این منطقه به زودی از برخی مناطق آزاد ایران بازدید و چگونگی همکاری های مشترک را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: امور بین الملل دبیرخانه مناطق آزاد ایران نیز پیگیری برخی از امور مربوط به این تفاهم نامه را در بخش های سرمایه گذاری و صادرات و واردات بر عهده خواهد داشت.

وی گفت: کوتایسی به عنوان دومین شهر بزرگ گرجستان دارای موقعیت خاص جعرافیایی شامل نزدیکی به دریای سیاه و مرز جمهوری اسلامی است و امکان مونتاژ برخی از تولیدات این منطقه در مناطق آزاد ایران و بالعکس وجود دارد.

وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی کوتایسی می توانند ضمن بهره مندی از قوانین پیشرفته مناطق آزاد ایران نسبت به سرمایه گذاری و تجارت به صورت مشترک اقدام نمایند.

این تفاهم نامه در حاشیه بازدید مدیران مناطق آزاد ایران از منطقه آزاد کوتایسی گرجستان در روز شنبه به امضاء رسید/س

 

 

 

برچسب ها: امضاء ، تفاهم ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.