نزولات آسمانی اخیر موجب افزوده شدن 84 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی فارس شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معاون آبخیزداری منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: این میزان آب از طریق طرحهای آبخیزداری این استان با انباشت روان آبهای در پشت سدها ذخیره شده است.

منوچهری گفت: طرحهای آبخیزداری در سال زراعی جاری تنها به صورت مستقیم و با انباشت روان آبهای پشت سدها ، بندهای خاکی و سنگی و ملاتی84 میلیون و 73 هزار و800 مترمکعب از نزولات آسمانی را به سطح سفره های آب زیر زمینی اضافه کرده است.

او افزود: طرحهای آبخیزداری با جلوگیری از فرسایش خاک ، کنترل سیلابها را باعث شده اند به ویژه در نزول رحمت الهی در فروردین ماه که بارندگی در بازه زمانی کوتاه و شدت و میزان قابل توجه صورت گرفت.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: آبگیری بیش از 32 میلیون متر مکعب موجب شادی مردم و کشاورزان شده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی وآبخیزداری فارس افزود : بارندگیها در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد رخ داده است و اغلب به صورت روان آب از دسترس خارج می شوند و خساراتی را به مناطق مسکونی و زمینهای زراعی وارد می آورند که در این زمینه یکی از روشهای جلوگیری از این مشکلات اجرای طرحهای آبخیزداری برای مهار سیلابها ، کنترل فرسایش و رسوب و جلوگیری از پر شدن مخزن سدها، تغذیه سفره های زیر زمینی ، مدیریت حوزه های آبخیز در جهت مسائل اجتماعی و اشتغال زایی و وضعیت معیشت آبخیز نشینان و ارتقاء پوشش گیاهی است.//س

برچسب ها: آب ، سفره زیرزمینی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.