مازندران /

انجام مبارزه شیمیایی در بیش از 5 هزار و300 هکتار گندمزار مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با بیماری های گندم در بیش از 5300 هکتار از اراضی گندم این استان خبر داد .

عنایتی در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: سطح کشت گندم استان امسال60 هزار هکتار است که از این سطح22700 هکتار به گندم دیم و 37300 هکتار به گندم آبی اختصاص دارد .

او با اشاره به اینکه علائم ظهور زنگ زرد و لکه قهوه ای گندم در برخی از مزارع مشاهده شد:افزود: تاکنون در 3246 هکتار از مزارع گندم استان مازندران مبارزه با آفات گندم (حلزون، سوسک لما و ...)،و 5310 هکتار مبارزه با بیماری های گندم (زنگ زرد، سفیدک سطحی و لکه قهوه‌ای) و در/16884 هکتار مبارزه با علف های هرز نازک برگ و پهن برگ گندم انجام شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه شرایط خاصی که باعث جلوگیری از روند رشد و کاهش عملکرد در مزارع گندم و جو شود، مشاهده و گزارش نشدمصرف کود اوره، بصورت سرک و محلول پاشی را به کشاورزان گندمکار منطقه توصیه نمود و تصریح کرد: با تشکیل اکیپ نظارت و با عضویت نمایندگان مدیریت زراعت، حفظ نباتات، اداره فناوری های مکانیزاسیون و مرکز تحقیقات استان، مزارع گندم و جو و پروژه های تحت پوشش ناظرین مورد بازدید منظم و طبق برنامه و زمان بندی شده انجام می‌گردد./س

برچسب ها: انجام ، مبارزه ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.