مدیر عامل انتقال خون ایران ورود پلاسمای ایرانی به صنایع دارویی پلاسمایی شرکت های بین المللی را نقطه قوتی برای سازمان انتقال خون ایران دانست.

دکتر غلامرضا توگه، مدیر عامل انتقال خون ایران با بیان این مطلب به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انتقال خون ایران به عنوان تنها متولی تامین خون و فراورده های خونی مورد نیاز کشور از جمله بیماران تالاسمی و هموفیلی فعالیت می کند و به صورت متمرکز تهیه و خون و فراورده  را به طور کامل در سراسر کشور کنترل و هدایت می کند.

توگه افزود: چند مرکز خصوصی جمع آوری پلاسما که از وزارت بهداشت مجوز دارند از نظر کیفیت عملکرد از طریق سازمان انتقال خون ایران بازرسی می شوند.

 وی تصریح کرد: برای تامین نیازهای دارویی پلاسمایی کشور باید خودمان بتوانیم این داروها از پلاسمای حاصل از خون اهدایی استحصال کنیم و  یا با  ارسال به شرکت های معتبر بین المللی که پالایشگر پلاسمایی هستند این امر  را صورت دهیم  اما راه سومی هم وجود دارد که با بالاترین هزینه این داروها را از کشورهای دیگر خریداری می کنیم.

مدیر عامل انتقال خون ایران اذعان داشت: متاسفانه هنوز در کشور شرکت پالایشگری که بتواند  این دارو را خود تولید کند وجود ندارد، بنابراین با ارسال این پلاسما به شرکت های پالایشگر بین المللی توانسته است داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی را از این طریق تامین کند.

 توگه با اشاره به اینکه پلاسمای ایرانی در دنیا به عنوان یک پلاسمای قابل قبول و سالم مورد توجه است گفت: انتقال خون ایران مفتخر است که اعلام کند به آن بخش از نیازهای پلاسمایی که کاملا با معیارهای کیفی جهان پیشرفته انطباق دارد پاسخ داده است و فراورده های حاصل از پلاسمای ایران با کیفیت را در اختیار آحاد مردم و بیماران نیازمند قرار داده است./ح
برچسب ها: پلاسما ، هموفیلی ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار