رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس از افزایش 295 هزار جلدی کتاب در منابع کتابخانه‌های آستان قدس رضوی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد هادی زاهدی اظهارداشت: این افزایش منابع در راستای غنی سازی منابع مطالعاتی و مجموعه‌های تخصصی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صورت گرفت.

وی افزود: از این مجموع تعداد 179 هزار و 274 نسخه منابع اطلاعاتی شامل کتب چاپی و منابع سمعی بصری در موضوعات گوناگون به زبان‌های فارسی، عربی و لاتین بهصورت خریداری جذب شده است.

زاهدی خاطرنشان کرد: این مجموعه پس از ثبت، سازماندهی و آماده سازی، جهت استفاده مراجعان و محققان به تالارهای تخصصی و عمومی کتابخانه مرکزی، کتابخانه‌های تخصصی و کتابخانه‌های وابسته سازمان در مشهد و سایر نقاط کشور تحویل شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه طی همین مدت حدود 200 عنوان مشتمل بر493 هزار و 146 نسخه کتب الکترونیکی (E- Book) نیز جذب منابع مطالعاتی این سازمان شده، گفت: جذب منابع خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ عنوان بیش از 20 درصد رشد داشته است.

زاهدی همچنین از اهدای تعداد 116 هزار و 152 نسخه منابع چاپی در موضوعات مختلف توسط سازمان‌های فرهنگی، ناشران، مولفان، فرهیختگان خیراندیش و عاشقان و ارادتمندان به آستان ملکوتی خصرت رضا(ع) در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از مجموع منابع اطلاعاتی چاپی اهدایی تعداد 113هزار نسخه منابع فارسی، تعداد 2 هزار و 752 نسخه منابع عربی و تعداد 400 نسخه منابع لاتین است.

وی افزود: از این مجموعه، 16 هزار و 345 نسخه اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد 7 هزار و 783 نسخه توسط اتحادیه تعاونی ناشران و مابقی توسط مردم مومن و فرهنگ دوست به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است/س 


برچسب ها: اضافه ، شدن ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.