معاون سیاسی، امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هشت هزار قبضه سلاح قاچاق و غیرقانوی در سال گذشته در این استان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

یزدان جلالی در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان عملكرد بخش های زیر مجموعه معاونت سیاسی امنیتی استانداری استان، اظهار داشت: سلاح های غیر قانونی، با استناد به قانون جامع جمع آوری سلاح، جمع آوری شد.

وی با بیان آمار افزایش كشف مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری، افزایش شدت مبارزه با قاچاق سلاح، ارز و كالا در این استان و افزایش دستگیری قاچاقچیان و گسترش مبارزه با تكدی گری در سال گذشته، تصریح كرد: در سال گذشته با همكاری دستگاه های دست اندركار، افرادی كه اعتیاد را ترك كردند نیز تحت حمایت قرار گرفته و میزان حمایت مالی و معنوی از زندانیان غیر عمد این استان افزایش مطلوبی یافت.

جلالی همچنین با بیان دستاوردهای بخش فرهنگی و علمی پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری در سال 91، افزود: تعداد اختراعات و پژوهش های انجام شده این استان از 23 مورد در سال 90 به 31 مورد در سال گذشته افزایش یافت كه این میزان، افزایش 34 درصدی را نشان می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد رشته های تخصصی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور نیز در سال گذشته از 361 به 459 رشته تحصیلی افزایش یافت و تعداد دانشجویان دانشگاه های این استان نیز از 41 هزار نفر در سال 90 به بیش از 46 هزار دانشجو در سال 91 افزایش یافت.

وی تصریح کرد: طی این مدت، تعداد رشته های تحصیلات تكمیلی در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری از 103 به 130 رشته افزایش یافت و دانشجویان شاغل به تحصیل نیز از دو هزار و 635 دانشجو به سه هزار و 905 دانشجو افزایش یافت.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مقالات علمی ثبت شده در پایگاه های بین المللی، از چهار مقاله در سال 90 به شش مقاله در سال 1391 افزایش یافت و طی این مدت، جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه های این استان از 993 نفر به هزار و 37 عضو افزایش یافت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.