نمايندگان با تصويب لايحه خلع يد و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و ساير تاسيسات و اماکن ورزشي تابع سازمان تربيت بدني موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان در جلسه علني امروز (يک‌شنبه اول ارديبهشت‌ماه)، "لايحه خلع يد و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و ساير تاسيسات و اماکن ورزشي تابع سازمان تربيت بدني" را تصويب کردند.

براين اساس از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون اجراي كليه احكام قطعي خلع يد و قلع و قم ورزشگاه‌ها و ساير تاسيسات و اماكن ورزشي تابع تربيت بدني كه در اراضي متعلق به غير، احداث شده است براي مدت دو سال متوقف مي‌شود، وزارت ورزش و جوانان موظف است طي مدت مذكور با مالكين اراضي ياد شده از قبيل خريد اراضي، واگذاري زمين يا ملك معوض، صدور مجوز و واگذاري سهام توافق نمايد.

تبصره 1 در صورت عدم حصول توافق بهاي زمين براساس مقررات مواد 4 و 5 لايحه قانوني نحوه خريد و تملك اراضي و املاك براي اجراي برنامه‌هاي عمومي، عمراني دولت مصوب 17/11/1358 به شوراي انقلاب تعيين، پرداخت و سند آن به نام دولت و نمايندگي وزارت مربوطه تنظيم مي‌شود در هر حال پرداخت بهاي زمين به مالك نبايد بيش از 6 ماه پس از اتمام مراحل مقرر در متن ماده تجاوز نمايد در غيراين صورت مفاد حكم از سوي مراجع قضايي اجرا مي‌شود.

تبصره 2-دولت موظف است اعتبارات مورد نياز را به گونه‌اي در لوايح بودجه سالانه كل كشور پيش‌بيني نمايد كه تا پايان مهلت ياد شده اجراي اين قانون تحقق يابد.

ماده واحده اين لايحه با 131 راي موافق، 15 راي مخالف و 16 راي ممتنع از مجموع 214 نماينده حاضر تصويب شد. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، ورزشگاه ، خلع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار