وزیر آموزش و پرورش از تربیت سه میلیون دانش آموز در طرح حفظ قرآن کریم در سراسر کشور خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمید رضا حاجی بابایی در پیامی که به مناسبت برگزاری نخستين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم مجتمع هاي شبانه روزي كميته امداد در مشهد فرستاده بود با بیان این مطلب افزوده: قرآن راه هدایت و کتاب سعادت و تنها راه است، کتابی است که مراتب حیات طیبه را برای انسان مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه زیباترین محفل دانش آموزی ، محفلی است که در آن دل های پاک و نفوس مستعده دانش آموزان عزیز ، با نوای روح بخش قرآنی تشکیل می شود، یادآور شده است:  قرآن امروزه محور برنامه های آموزش و پرورش اسلامی است و درصدد تحول بنیادین آموزش و پرورش که به عنوان اولین نقشه راه نظام تعلیم و تربیت با یاری خدا و همت همه مسئولین با محوریت قرآن و با نام زیبای حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) مزین گردیده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داده است: امروزه با تحول بنیادین در آموزش و پرورش 10 هزار مدرسه قرآنی پذیرای دانش آموزان عزیز و حتی خانواده های آنان می باشد .در حالی قبل از تحول بنیادین تنها 670 مدرسه قرآنی وجود داشت .

حاجی بابایی در بخش دیگری از پیام خود، تصریح کرده است: اگر چنین تحولی در حوزه قرآنی صورت گرفته است قطعا با مدد قرآن بوده است و امیدواریم روزی فرا برسد که همه مدارس ما قرآنی باشد .

وی گفته است: بسیار خرسندم به دانش آموزان عزیز و قرآنی خود اعلام نمایم برای اولین بار که نهضت ملی حفظ قرآن با عنایت به منويات مقام معظم رهبری در مدارس کشور اعلام شد و به نام زیبای نور به دانش آموزان عزیز ابلاغ گردید3 میلیون از دانش آموزان ما برای حفظ قرآن دست بالا گرفته و اعلام آمادگی کردند .

حاجی بابایی در پایان اظهار کرده است: این رویداد مبارک قرآنی را به همه دانش آموزان ایران عزیز به ویژه دانش آموزان عزیزقرآنی تبریک عرض می نمایم و روی گل همه شما عزیزان را که به نور قرآن آراسته گردیده است می بوسم و امیدوارم هیچگاه در زندگی خود از قرآن جدا نباشید؛ با قرآن درس بخوانید ؛ با قرآن زندگی کنید و با قرآن به مراتب حیات طیبه دست بیابید./س  

برچسب ها: مسابقات ، حافظ ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.