روز گذشته هزاران نفر از هواداران حزب ملي گراي افراطي "حركت ملي" در شهر "ازمير" تركيه تظاهراتي ضد دولتي را ترتيب دادند. اين تظاهرات در مخالفت با آغاز روند مذاكرات صلح دولت عدالت و توسعه با گروه تروريستي "پ ك ك" بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت ؛ شركت كنندگان در اين تظاهرات با ديده ترديد به اين مذاكرات مي نگرند و مخالف نوع انجام ان هستند. تظاهركنندگان پرچم هاي كشور تركيه و عكس سربازاني از ارتش تركيه را در دست داشتند كه در نتيجه مبارزه با تروريست هاي پ ك ك جان خود را از دست داده بودند.

"دولت باهجلي" رهبر آن حزب نيز در آن تجمع از آغاز مذاكره نمايندگان دولت با "عبدالله اوجالان" رهبر زنداني گروه تروريستي پ ك ك بشدت انتقاد كرد و افزود گما با كساني كه مخالف پرچم تركيه هستند مذاكره نمي كنيم. آنان به نماد استقلال كشور ما بي توجهي كرده اند. دولت مي بايستي مذاكره با جنايتكاران و قاتلان را بلافاصله متوقف كند.

" وي همچنين با انتقاد از تصميم "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه به ادامه مذاكرات با رهبران گروه تروريستي پ ك ك افزود "اگر ما خواهان مذاكره با يك سازمان تروريستي بوديم چرا 29 سال جنگديديم. آقاي اردوغان كمي در اين باره فكر كنيد."  ازمير همواره پايگاه اصلي جريانات مخالف دولت عدالت و توسعه از جمله هواداران حزب اپوزيسيون "جمهوريخواه خلق" و حزب "حركت ملي" بوده است اما اين ناحيه بدليل مهاجرت كردها به منظور يافتن شغل بسياري از آنان را نيز در خود جاي داده است. 

تظاهرات قبلي اين گروه در تاريخ 23 مارس در شهر "بورسا" برگزار شده بود و تظاهركنندگان خواهان "حفظ و گرامي داشت ارزشهاي ملي" كشور تركيه شده بودند.

                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: ترکیه ، تظاهرات ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار