عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: اگر احکام خلع يد و قلع و قمع ورزشگاه‌ها در مورد اماكن ورزشي صورت گيرد 2 هزار ميليارد تومان از خزانه بيت‌المال بين خواهد رفت و بايد به اين نکته توجه داشته باشيم در اين لايحه علاوه بر اينکه ما نمي‌خواهيم کار خلافي انجام دهيم در حال تعامل هستيم که ضروريات تفاهم با مالکين زمين‌ها را فراهم کنيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سيد محمد بياتيان نماينده بيجار و حسن آباد در مجلس در صحن علني امروز (يک‌شنبه اول ارديبهشت‌ماه) در موافقت با "لايحه خلع يد و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و ساير تاسيسات و اماكن ورزشي" تابع وزارت ورزش و جوانان گفت: همان‌گونه که همکاران گرامي مستحضر هستند ورزش و توجه به اين مسئله در همه سطوح از مهمترين نيازها در جوامع مختلف است زيرا شاخصه اصلي جامعه سلامت است.

وي با اشاره به اين مسئله که عليرغم تلاش‌هايي که در سال‌هاي اخير صورت گرفته باز هم با كمبود سرانه ورزشي روبرو هستيم، ادامه داد: يکي از درخواست‌هاي ثابت مردم مخصوصا جوانان افزايش سرانه فضاي ورزشي است که در سال‌هاي گذشته اين امر در مناطق و شهرستان‌هاي مختلف انجام گرفته اما همچنان با مشکلاتي روبه رو هستيم.

بياتيان تصريح کرد: بعضي از اين اماکن قبل از تثبيت مالکيت توسط دولت و مديريت عرصه مورد بهره‌برداري قرار گرفت که بعضا داراي مالک بوده و از همين لحاظ بنابر اقدامات قضايي مالکين و يا نمايندگان ايشان در مواردي با صدور حکم قلع و قمع مواجه شد.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: نمايندگان توجه داشته باشند که اگر اين احکام قلع و قمع صورت گيرد 2 هزار ميليارد تومان از خزانه بيت‌المال بين خواهد رفت و بايد به اين نکته توجه داشته باشيم در اين لايحه علاوه بر اينکه ما نمي‌خواهيم کار خلافي انجام دهيم در حال تعامل هستيم که ضروريات تفاهم با مالکين زمين‌ها را فراهم کنيم.

وي هم چنين ادامه داد: وزارت ورزش و دولت موظف است در اين موارد يا بهاي زمين را بپردازد يا معوض مقرر کند و يا امتيازاتي به مالکان زمين اعطا نمايد.

نماينده بيجار و حسن آباد در مورد اثرات سوء ناشي از عدم تصويب اين لايحه گفت: نمايندگان محترم به اين مسئله دقت کنند که اگر اين لايحه راي نياورد آثار سوء اجتماعي و سياسي خواهد داشت از جمله اين که در امور اجراي احکام صادره با مشکل روبه رو مي‌شويم.

وي در پايان خاطر نشان کرد: از همکاران محترم خواهشمندم که به اين لايحه راي مثبت دهند.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار