معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 هزار مدرسه در کشور هوشمند شدند و در تلاش هستیم در یک برنامه میان مدت و دورخیز، متناسب با ظرفیت خود تمام مدارس را هوشمند کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /ابراهیم سحرخیز افزود: سال گذشته قرار بود مبلغ 40 میلیارد تومان تأمین اعتبار شود تا صرف توسعه زیرساخت‌ها در حوزه آموزش و پرورش به ویژه توسعه و تقویت مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و مناطق محروم شود که این رقم تأمین نشده است.

وی با بیان اینکه دیگر دوران تدریس و تحصیل به شکل سنتی گذشته و بیشتر دانش‌آموزان علاقمند هستند به شکل هوشمند مطالب را یاد بگیرند، تصریح کرد: دیگر، روش‌های سنتی جایگاهی در نظام تعلیم و تربیت ندارد و هم معلم و هم دانش‌آموز باید به فناوری نوین تکیه کرده و امر آموزش را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه ما در برخی از مدارس در تأمین امکانات هوشمندسازی و تجهیزات آزمایشگاهی با خلأهایی روبه‌رو هستیم، خاطر نشان کرد: کلاس هوشمند کلاسی است که سهولت دسترسی به مبانی آموزشی جدید در آن مهیا باشد.

سحرخیز از تغییر شیوه ارزشیابی و آموزش درس آزمایشگاهی شیمی خبر داد و اضافه کرد:‌ ما تا زمانی که برای درس شیمی در بخش آزمایشگاه نمره مستقلی قایل نشویم و شیوه تدریس و نمره‌دهی نیز در برخی از دروس عملی تغییر پیدا نکند،‌ چندان رغبتی را به استفاده از فناوری‌های جدید نخواهیم داشت.

وی بیان کرد:‌ ضرورت دارد معلمان ما نیز به شیوه‌های جدید آموزشی و فناوری‌های نوین مجهز باشند و طوری نباشد که معلم ما مدرک مهارت هفت‌گانه را داشته باشد اما در عمل نتواند این مهارت‌ها را به منصه ظهور برساند.

سحرخیز یادآور شد: برای حل این مشکل ما در مدارس هوشمند معلمان را به همت خود همکاران با شیوه‌های جدید آموزشی آشنا می‌کنیم و در تلاش هستیم تا کتاب در کنار دیگر مجموعه‌های نوین آموزشی همچنان محور و مدار اصلی بوده و بر همین اساس آموزش‌ها صورت بگیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، هوشمند ، سازی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.