مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: سال گذشته 6 هزار و 401 دستگاه انواع تراکتور به خارج از کشور صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار و 401 دستگاه انواع تراکتور به خارج از کشور صادر شده است افزود: ارزش این تعداد صادرات نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال 90 از رشد 47 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: از صادرات گروه تراکتورسازی ایران 3 هزار و 13 دستگاه معادل 47 درصد صادرات از تراکتورسازی تبریز، 2 هزار و 772 دستگاه معادل 43 درصد از تراکتورسازی کردستان و 654 دستگاه معادل 10 درصد کل صادرات گروه از تراکتورسازی ارومیه صورت گرفته است.

ابراهیمی در مورد نوع تراکتورهای صادراتی نیز گفت: تراکتورهای 285 تک دیفرانسیل، 240 تک دیفرانسیل و 285 دو دیفرانسیل به ترتیب با 4 هزار و 969 دستگاه، 654 دستگاه و 503 دستگاه بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

وی مقصد تولیدات مجموعه تحت مدیریتش را بیش از 30 کشور جهان عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته عراق با 3 هزار و 331 دستگاه و افغانستان با 2 هزار و 182 دستگاه انواع تراکتور جزو مشتریان اول و دوم محصولات تراکتورسازی ایرانی به ثبت رسیده‌اند.

این فعال عرصه صنعت کشورهای سودان، ونزوئلا، تاجیکستان، بولیوی، اوگاندا، آذربایجان، کنگو و ... را از دیگر مشتریان تراکتور ایرانی اعلام کرد و گفت: باتوجه به عملکرد تراکتورسازی ایران در بخش صادرات این گروه صنعتی سال گذشته به عنوان صادر کننده برتر کشور در بخش صادرات غیر نفتی شناخته شد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با نزدیک به 6 هزار نفر اشتغال مستقیم و 200 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم، به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با 13 شرکت اقماری که 8 شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و 2 شرکت در سنندج و ارومیه و 4 خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا، زیمباوه و تاجیکستان فعال است.

این مجموعه با 5 دهه فعالیت در عرصه تولید ادوات کشاورزی از جمله تاثیر گذارترین صنایع کشور حتی در بازارهای جهان است./س

برچسب ها: صادرات ، تراکتور ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.