نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: با تدابیر خردمندانه بحران‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم.

روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: با اینکه تحریم اقتصادی ایران از سوی کشورهای غربی یک تهدید محسوب می‌شود، اما می‌توان از آن به عنوان یک فرصت برای رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت و اتکا به تولید، سرمایه، کار ایرانی و اقتصاد چند محصولی استفاده کرد.

وی به تحریم‌های چندین ساله ایران از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: با توجه به ادامه‌دار بودن توطئه‌ها و دشمنی‌ها، اجرای برنامه‌های مدون و با ثبات در مقاطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ضروری است.

بیگی به تلاش برای عبور از فشار و تحریم تاکید کرد و گفت: در شرایط سخت از جمله تحریم‌ها داشتن استراتژی و برنامه مشخص سبب بروز خلاقیت و نبوغ و به دنبال آن همدلی و پشتکار برای عبور از فشار و تحریم می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهایی که به اقتصاد نفتی و تک‌محصولی گرفتارند درآمدهای سرشار نفتی سبب بی‌توجهی دولت‌ها به پیامدهای سیاست‌های اقتصادی خود می‌شود و این دولت‌ها بیشتر از برنامه‌های کوتاه مدت، موقتی، غیر زیربنایی و رفاهی استفاده می‌کنند چرا که درآمدهای نفتی اکثر اشتباهات و بی‌تدبیری‌ها را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تحریم‌ها منبع اصلی درآمد کشور یعنی نفت را نشانه گرفته‌اند و وجود فشار و تحریم می‌تواند فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی ایران باشد./س

برچسب ها: اقتصاد ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.