دبیر انجمن مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: ناکارآمدی خود را به اسم تحریم نگذاریم در صنعت پتروشیمی تنها 3 درصد کاهش تولید ناشی از کمبود مواد شیمیایی و قطعات تولیدی است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منصور معظمی  در سومین گردهمایی پلیمر و شیمی با بیان این مطلب گفت: اقداماتی که در صنعت پلیمر کشور صورت گرفته مهمترین آن طراحی واحدها به یک مجموعه نسبی بود که برای اجرای پروژه ها سازمان فنی و حرفهای برای تریبت جوشکار وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: با این اقدامات خط لوله اتیلن شکل گرفت تاجاییکه توانستیم صاحب ده نوع محصول اصلی در پلیمر باشیم.

معظمی  ظرفیت تولید پتروشیمی در حال حاضر 55.5 میلیون تن است که این محصول در 42 مجتمع تولید می شود که از این تعداد 17 مجتمع در ماهشهر،11 تا در عسلویه و 14  تا در سایر مراکز کشور فعال است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 76 درصد ظرفیت اسمی طبق برنامه تولید شده و 26 درصد آن خالی است برای ایجاد یک میلیون تن ظرفیت حدود 14 تا 15 میلیارد دلار هزینه نیاز است .

معظمی اضافه کرد: با این حال 36 درصد برمی گردد به کمبود خوراک، 24.3 درصد موجودی تولیدع 20 درصد اشکالات فنی و 16 درصد اشکالات فرایندی است.

دبیر انجمن مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران اظهار داشت: ناکارآمدی خود را به اسم نگذاریم در صنعت پتروشیمی تنها 3 درصداین کاهش تولید ناشی از کمبود مواد شیمیایی و قطعات تولیدی است.

وی تاکید کرد: تحریم ها نقش آنچنانی نداشته و این یک موضوع سیاسی است باید بجای دور زدن تحریم و افزایش هزینه ها دنبال راه حل منطقی باشیم.

معظمی اظهار داشت: صنعت پلیمری بصورت اقتصادی و طبق قانون استاندارد در کشور شکل گرفت در سالهای اخیر نقش دولت در حوزه این صنعت کم رنگ شده است بایستی به این بخش برگردانده شود چرا که بدون توجه به مالکیت دولتی نمی توان این صنعت را جلو برد.

 دبیر انجمن مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران، با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی و پلیمر نیازمند قانونگذاری است افزود: امروز واحدهای این صنعت با مشکل نقدینگی مواجه هستند باید توجه اساسی شود.

وی یادآور شد: در دوران تحریم با مقرات قانونی ما دوران با آرامش کار می کردیم دوره زمان آرامش است نه دوره دورزدن تحریم، ما بدترین شرایط را پشت سر گذاشتیم نتیجه اش پایدار این صنعت است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار