به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی صادقی در نشست خبری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در سال 1337 هجری شمسی که همزمان با تاسیس شرکت نفت پارس بود تنها روانکارهای معدودی با ظرفیت محدود در پالایشگاه آبادان تولید می شد و بقیه روانکارهای مصرفی کشور وارداتی بودند و به تعبیر دیگر پیش از شروع فعالیت نفت پارس صنعت روانکاری در ایران وجود نداشت و البته این امر در رابطه با کشورهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه نیز صدق می کرد با گذشت مدت کوتاهی از تاسیس شرکت نفت پارس پالایشگاه شرکت نیز به بهره برداری رسید و نخستین محصولات تولیدی آن با شش عنوان اصلی وارد بازار داخلی شد و این مهم در نوع خود دستاورد قایل توجه و موثری در عرصه توسعه صنعت کشور محسوب می شد.
وی تصریح کرد: اکنون با مروری کوتاه بر کارنامه فعالیت شرکت نفت پارس طی بیش از 50 سال نشان می دهد که با گسترش صنعت روانکاری کشور، نفت پارس نیز در مسیر توسعه فعالیت های تولیدی خود اهتمامی مضاعف ورزیده است.
صادقی اظهار داشت: بر همین اساس امروز شرکت نفت گارس با تلاش متخصصان و ضمن بهره گیری از دانش فنی و علمی و استفاده از تجهیزات کارآمد، تنوع فرآورده های خود را به بیش از 120 محصوص در حوزه روغن های موتوری، روغن های بنزینی، روغن های موتوری دیزلی، روغن های دنده خودرو، گریس ها، ضدیخ و غیره رسانده است.
وی با اشاره به گذشت 57 سال از شروع فعالیت نفت پارس در عرصه روانکاری تصریح کرد: هم اکنون شرکت نفت پارس به عنوان پیشروترین شرکت در زمینه تولید روغن های روانکار کل کشور مطرح است و فعالیت های مهمی در سال 91 صورت داده که از مهمترین آن ها کسب عنوان قهرمان صنعت در سال 90و91، شرکت برگزیده و واحد تولیدی برتر در همایش صنعت و معدن سال 91 و نیز بهره ورترین شرکت در همایش ملی بهره وری و غیره دست یافته است.
وی خاطرنشان کرد: باید به توانمندی کشورمان در صنعت روانکاری اطمینان داشته باشیم حقیقت این است که با عنایت به توان داخل در تولید انواع روغن های موتوری و صنعتی دیگر نیازی به واردات نیست و مصرف کنندگان می توانند مقروم به صرفه و با اطمینان و امنیت خاطر قطعی از محصولات شرکت های ایرانی استفاده کنند آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است اینکه مصرف کنندگان در صورتی که نسبت به روغن های کاربردی خود آگاهی داشته باشند.
صادقی با اشاره به امکان فعالیت برخی سودجویان که نسبت به بسته بندی روغن های ساخت داخل با برندهای تقلبی شرکت های خارجی اقدام می کنند تاکید کرد: روغن های فاقد کیفیت را با چندین برابر قیمت به مشتری عرضه می کنند به صفر می رسد و از این منظر نه تنها جایگاه شرکت های ایرانی تقویت می شود بلکه حمایت اصولی و واقعی مصرف کنندگان بر صرفه جویی ارزی و ریالی و توسعه اقتصاد ایران منجر می شود و حرکت مهمی در راستای اعتلای صنعت کشور و حمایت از تولید داخل تلقی می شود.
مدیرعامل شرکت نفت پارس برند نفت پارس در داخل و خارج کشور، بازارهای هدف صادرات نفت پارس را بیش از 11 کشور برشمرد و افزود: با توجه به دستاوردهای اصلی و کلیدی فعالیت شرکت که قطع وابستگی به بازارهای خارجی این صنعت است حضور در نمایشگا های داخلی مجالی است برای برقراری تعاملات موثر و سازنده بیشتر در مسیر توسعه صنعت و امکان انجام مذاکرات با شرکت های داخلی و خارجی برای بهینه سازی صادرات در این حوزه. نباید از نظر دور داشت که ایجاد فضای رقابت و تعامل میان شرکت های داخل و شرکت های معتبر جهانی از دستاوردهای مهم نمایشگاه بین المللی نفت است./ر