نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تحول اقتصادی را از کارآفرینی شروع می‌کنیم، گفت: در تمام دنیا وقتی اقتصاد دچار رکود می‌شود دولت‌ها دستشان را به سمت کارآفرینان دراز می‌کنند، اما در کشور ما به کارآفرینان پس گردنی هم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی در دیدار با بانوان کارآفرین استان البرز که عصر امروز (شنبه 31 فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار داشت: صنعت از مسیر خود خارج شده و هم‌اکنون بسیاری از ساکنین کرج در تهران مشغول کار هستند و باید نابسامانی صنعت و کار و استقرار جمعیت و شغل در این استان بوجود آید.
 
وی با اشاره به اینکه بحث کسب و کار باید در کرج حل شود تصریح کرد:‌ مسئله اساسی کشور اقتصاد بوده و هم‌اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید تحول ایجاد کنیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح مشکلات اقتصادی کشور بیان داشت: اقتصاد تک‌محصولی و ساختار دولتی اقتصاد ایران نیاز به تحول دارد و باید از تک‌محصولی به سمت چند محصولی شدن در اقتصاد حرکت کنیم، بنابراین باید از شیوه سنتی به مدرن برسیم اما مدرن به این معنی نیست که از غرب کپی‌برداری کنیم.  
 
رضایی ادامه داد:‌ مسئله بعدی کشور بعد مدیریتی است چرا که طی سالیان اخیر مدیریت قوی در اقتصاد حاکم نشده و همیشه فرهنگی‌ها به اقتصاد آمده و رفته‌اند و هنوز نتوانسته‌اند تعامل کشاورزی با اقتصاد را درست کنند، بنابراین از مدیریت صحیح اقتصادی محروم هستیم، اما باید گفت این مسئله مختص به این دولت نیست.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جهموری افزود: اوضاع اقتصادی کشور در چند سال گذشته دچار تحریم اقتصادی بوده و مسئله سوءمدیریت و تحریم اقتصادی توأمان مشکلات بزرگی را برای کشور ایجاد کرده است و روزبه‌روز از کشورهای دیگر در این زمینه عقب می‌افتیم و باید نقطه تحولی در اقتصاد ایجاد کنیم.
 
فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه تفسیر حماسه اقتصادی این است که نوسازی کنیم، تاکید کرد: اقتصاد ملی ایران را باید به تعمیرگاه ببریم و آن را نو کنیم و باید اقتصاد چندمحصولی و خصوصی شود و دولت از مسئله نفت بیرون و اقدامات نظارتی، حمایت و هدایتی را در پیش بگیرد.
 
وی ادامه داد: باید هر مدیری سر جای خود حضور داشته باشد؛ چرا که اگر هر کس بر سر تخصص خود باشد 50 درصد مشکلات کشور حل می‌شود.
 
رضایی بیان کرد: از فساد در اقتصاد رنج می‌بریم و همه اقتصاد 3هزار میلیاردی را می‌بینند اما زیرمیزی‌های 10 و 20 میلیونی را کسی نمی‌بیند و باید گفت؛ منابع به صورت گسترده‌ای حیف و میل می‌شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تصمیم‌های غلط اقتصادی گفت: دولت گندم را از کشاورزان به قیمت 520 تومان می‌خرد اما دامداران که می‌بینند علوفه گران شده آنرا به قیمت 570 تومان از کشاورز خریداری می‌کنند و پس از آن در کشور دچار کمبود 2 الی 3 میلیون تنی گندم می‌شویم که دولت می‌رود گندم را از برزیل به قیمت کیلویی 900 تومان وارد می‌کند، بنابراین این مسائل باید پایان یابد.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تحول اقتصادی را از کارآفرینی شروع می‌کنیم، اظهار داشت: در مناظره با آن حضرت آقا عرض کردم در تمام دنیا وقتی اقتصاد دچار رکود می‌شود دولت‌ها دستشان را به سمت کارآفرینان دراز می‌کنند اما در کشور ما به کارآفرینان پس گردنی هم می‌زنند اما کارآفرینی نقطه ثقل اشتغال در کشور است و بدون کارآفرینی اشتغال‌زایی صورت نمی‌گیرد.
 
رضایی با بیان اینکه محیط کسب و کار و زایش اشتغال از بین برده شده، افزود: زمان شاه از سال 1343 تا 1353 موجی از کارآفرینی در کشور راه افتاد اما با بالا رفتن قیمت نفت و ورود دلارهای بسیار در اقتصاد باعث شد، اقتصاد دولتی دوباره راه بیافتد و کارآفرینی را از یبن ببرد.
 
وی ادامه داد: دولت اخیر تعرفه‌های کشاورزی را پایین آورد و دلارهای فراوان به سمت مصرف رفت و به نظر می‌رسید موجی آرام در حال شکل گرفتن بود اما بازگشت به سیاست وارداتی باعث شد که به پله اول بازگردیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان اروپا اگر به ایران بیایند ظرف دو هفته اول ورشکسته می‌شوند افزود: کارآفرینان ایرانی نابغه هستند چرا که در تنگنا اتومبیل‌رانی می‌کنند اما اروپایی‌ها در بهترین اتوبان‌ها رانندگی می‌کنند، بنابراین مسئله اول‌ کارآفرینی، دوم محیط کسب و کار و سوم منابع است.
 
رضایی ادامه داد: ای کاش یارانه در سرمایه‌گذاری و تولید وارد می‌شد و بعد به دست مردم می‌رسید یعنی 45هزار میلیارد تومان در سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال می‌آمد اما در صورت پیروزی بنده در انتخابات 65 هزار میلیارد یارانه و 35 هزار میلیارد دولت می‌گذارد که در سرمایه‌گذاری و تولید و کسب و کار هزینه می‌شود و سرانجام منهای 35 هزار میلیارد دلار دولت یارانه به دست مردم می‌دهد و این اقدام ضدتورمی بوده و مردم از آن استفاده خواهند کرد.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در مرحله دوم یارانه‌ها این کار را انجام می‌دهیم و اگر مرحله اول دست من بود این کار را انجام می‌دادم ولی باید به تعهدات دولت‌های گذشته پایبند بود.  
 
وی افزود: 35 هزار میلیاردی که دولت بدهد متوسط نرخ سود بانکی 5 الی6 درصد کاهش می‌یابد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کسی نباید با مذاکرات هسته‌ای سرخود را شیره بمالد چرا که آمریکا می‌خواهد وقت‌کشی کند و به دنبال مشروع کردن تحریم‌ها است.  
 
وی تاکید کرد: ما همان سرباز دیروز هستیم که متوجه شده‌ایم مملکت در خطر است و من به دنبال ریاست نیستم چرا که با این همه بدهی و نبودن ذخایر مدیریت هیچ معنایی ندارد و من می‌دانم که چهار سال آینده مدیریت چه معنایی دارد.
 
رضایی با بیان اینکه بهانه‌ای مثل هولوکاست را نباید دست دشمن بدهیم بیان داشت: منافع ملی و ارزش‌ها را از دست می‌دهیم و سیاست معقول در سیاست خارجی در پیش می‌گیریم و ثابت می‌کنیم همانطور که ملت ایران در جنگ شکست نخورد در حوزه اقتصاد نیز شکست نمی‌خورد.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسکن مهر گفت: ساخت مسکن مهر را ادامه می‌دهیم اما نه با منافع بانک مرکزی چرا که این پول پرقدرت نقدینگی را در کشور زیاد و گرانی ایجاد می‌کند.  
 
رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در کابینه بنده دو الی سه کارآفرین در هیات دولت حضور خواهند داشت و برای بانک مرکزی هم از یک زن که متخصص اقتصاد است به احتمال زیاد استفاده خواهم کرد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: رضایی ، بانوان ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار