انتظار است رسانه های جمعی با درک صحیح شرایط فوق العاده حساس کشور ،همه ظرفیت خود را به مشارکت حداکثری مردم معطوف و با تبیین معیارهای انتخاب نامزد اصلح، راه را برای خلق حماسه سیاسی ماندگار مردم هموار کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان ،دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان این مطلب در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان کرمان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت های عرضه خدمات اینترنت برگزار شد ، افزود: رسانه‌های جمعی به عنوان مهمترین ابزار و ظرفیت هدایت افکار عمومی برای تولید فضای سالم انتخاباتی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

یدالله موحد افزود : باید از تمام ظرفیت و توانایی رسانه ها برای مشارکت حداکثری مردم و ایجاد شور ، نشاط و شعف انتخاباتی بهره برد.

وی تصریح کرد: مطالبه مقام معظم رهبری خنثی سازی توطئه های معاندین و دستگاههای تبلیغاتی دشمن و کمک به خلق حماسه ای ماندگار در عرصه سیاسی کشور است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه هر حرکت ملی و اقدام سرنوشت‌ساز الزامات و بایدها و نبایدهایی را به همراه دارد، گفت: ملت ایران و مسئولان به علت تکثر برگزاری انتخابات از تجربیات ارزشمندی برخوردارند.

موحد خاطرنشان کرد: فعالیت سایت‌ها و رسانه‌های طرفدار نامزدها باید در چهارچوب نظام باشد و در بیان مطالب به قانون اساسی ، امام راحل و رهبرمعظم انقلاب پایبند باشند و مرزهای خود را با دشمن به طور واضح مشخص کنند.

وی بر لزوم صداقت در اطلاع رسانی تاکید وتصریح کرد: در رفتارها و گفتارهای مرتبط با انتخابات باید حفظ صداقت، خدمات و دستاوردهای نظام و انقلاب منعکس شود.

این مقام قضایی پایبندی به امنیت ملی را از موضوعات مورد توجه دستگاه قضایی برشمرد و افزود: باید تلاش شود همه به امنیت ملی پایبند باشند تا فضایی آرام برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

موحد انصاف و مروت در تبلیغات انتخاباتی را مهم دانست و گفت: نباید برای اثبات نامزد مورد حمایت خود اقدام به نفی و یا هتک حرمت دیگر نامزدها انجام شود.

وی تصریح کرد: بیان واقعیت، انتظاری است که مردم از رسانه‌ها دارند و رسانه‌ها باید از مخدوش کردن وجهه کشور و ذهن مردم پرهیز کنند و در برابر رفتارهای ظالمانه انتخاباتی بایستند.

این مقام مسئول ادامه داد: نباید اختلاف نظرها را به تنازع و درگیری کشاند و نباید به وعده‌های غیرعملی نامزدها دامن زد، چرا که نامزدها به طور معمول به شعارهای جذاب و اما بعضاً غیرقابل اجرا متوسل می‌شوند.

موحد با اشاره به اینکه بهره‌گیری از بیت‌المال برای نامزدهای خاص خلاف قانون است، عنوان کرد: بعضی از سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی و سایبری متعلق به بیت‌المال است و نباید از امکانات این رسانه‌ها برای نامزد خاص استفاده شود.

وی گفت: پرهیز از قرار دادن انتخابات به عنوان ابزار قدرت‌طلبی ضروری است و به فرموده رهبرمعظم انقلاب باید بعد از انتخابات بحث دل‌آزار "برنده و یا بازنده بودن" را کنار بگذاریم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان مواردی مانند جعل رایانه‌ای، اخلال در انتخابات، اقدامات علیه عفت و اخلاق عمومی را از جمله جرایم انتخاباتی رسانه‌ها اعلام و تاکید کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات به همکاری رسانه‌ها نیاز داریم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.