محمد مرسي رئيس جمهور مصر در گفتگو با شبكه الجزيره بر دوستانه بودن روابط اين كشور با ايران تاكيد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد مرسي در گفتگويي اختصاصي با شبكه "الجزيره" با تاكيد بر روابط دوستانه مصر با ايران اظهار داشت هيچ طرفي نبايد از روابط قاهره وتهران نگران باشد.

وي در ادامه با بيان اينكه كشورهاي عرب حوزه خليج فارس با ايران روابط داشته ودر اين كشور داراي سفارتخانه بوده وبه همكاري ديپلماتيك مي ‌پردازند افزود روابط خارجي مصر بر پايه منافع ويژه شهروندان اين كشور است.

مرسي در ادامه گفت مصر با ايران درخصوص حل بحران سوريه مشورت كرده ودو كشوردر اين مورد با يكديگر همكاري دارند.

رئيس جمهور مصر همچنين در ادامه با اشاره به اينكه در حال بررسي روند كاري وزراي كابينه اين كشور است افزود وزرايي كه در دوران وزارت خود داراي دستاوردي نبودند تغيير مي‌يابند واين تصميم به ميزان رضايت شهروندان از وزرا نيز بستگي دارد.

مرسي همچنين در گفتگوي خود به ابقا ويا بركناري نخست وزير كنوني اين كشور اشاره اي نكرد وخود را به عنوان تربيت يافته در بين اخوان المسلمين معرفي كرد وافزود حمايت حزب آزادي وعدالت ورهبران اخوان المسلمين در خلال انتخابات را نمي‌توان منكر شد.

محمد مرسي  همچنين در خصوص موضوع فلسطين اظهار داشت همواره هماهنگي هاي لازم براي آغاز روند آشتي ملي بين فلسطيني ها وجود داشته است و در ادامه هرگونه كوچ اجباري فلسطيني ها به منطقه سينا در مصر را تكذيب كرد وافزود امكان اجازه دادن اين اقدام را به هيچ فردي نخواهم داد.

مرسي در ادامه گفت "خاك مصر براي غيرمصري ها حرام" است.

مرسي در ادامه گفتگو با شبكه "الجزيره"قطررابطه مصر با آمريكا را مانند رابطه با هركشور ديگر بر اساس منافع شهروندان مصري است وهيچگونه تمايزي بين آمريكا وكشورهاي ديگر وجود ندارد.

وي همچنين پيرامون روابط مصر با رژيم صهيونيستي هم سخن گفت وادامه داد همكاري امنيتي مصر با اسرائيل طي سي سال گذشته وجود داشته واين همكاري براي ثبات امنيتي در مرزها است اما با اين وجود آنچه كه ملت مصر به آن راضي هستند قبول كرده وآنچه كه به آن راضي نيستند قبول نخواهم كرد.

برچسب ها: مرسی ، ایران ، الجزیره ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار