تظاهرکنندگان بحريني با وجود تدابير سرکوبگرانه رژيم آل خليفه در نزديک محل برگزاري مسابقات فرمول يک تظاهرات کردند و صداي خود را به گوش جهانيان رساندند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ شمار زيادي از بحريني ها با شرکت در تظاهراتي در منطقه سار در غرب منامه پايتخت بحرين که شاهد برگزاري مسابقات اتومبيل راني فرمول يک است اعتراض خود را به برگزاري اين مسابقه اعلام کردند. دهها هزار شرکت کننده در اين تظاهرات بر ادامه تظاهرات تا تحقق خواسته هاي خود و انتقال مسالمت آميز به دموکراسي تاکيد کردند. 

از سوي ديگر مجمع حقوق بشر بحرين اعلام کرد رژيم اين کشور با يورش به دهها منطقه در بحرين بيش از يکصد و چهل و هفت نفر از جمله هجده کودک و يک زن را بازداشت کردند. فادي السيد گزارشگر اين شبکه همزمان با پخش تصاويري از تظاهرات بحريني ها که با سردادن شعار «صامدون» بر پايداري و مقاومت خود تاکيد مي کردند گفت: شمار زيادي از بحريني ها با حضور در منطقه سار در غرب منامه در اين تظاهرات گسترده شرکت کردند. روز جمعه براي مردم بحرين روز تشديد اقدامات و تحرکات است و اين در حاليست که رژيم اين کشور در صدد تضعيف مخالفان از طريق ادامه بازداشت ها و سرکوب هاست. 

در ادامه آمده است: حضور دهها هزار نفر در اين تظاهرات ضربه اي سنگين به رژيم بود که با وجود آغاز مسابقات فرمول يک نتوانست بر آنچه در نزديک محل برگزاري اين مسابقات مي گذرد سرپوش بگذارد. شرکت کنندگان در تظاهرات با سردادن شعارهايي در حمايت از دموکراسي صداي خود را از طريق رسانه هايي که براي پوشش مسابقات به بحرين آمده اند به گوش جهانيان رساندند و از وجود بحراني واقعي در اين کشور خبر دادند.  هدف تظاهرکنندگان آن بود که قبل از رساندن پيام خود به خارج، اين پيام را به داخل برسانند. 

حسن المرزوق معاون دبيرکل جمعيت تجمع دموکراتيک بحرين گفت: رژيم بحرين هنوز يک رژيم ديکتاتور است و هيچ تغييري نکرده است و نخواهد کرد. حضور اين مردم در تظاهرات امروز براي تاکيد بر اين نکته است که انقلاب همچنان ادامه دارد تا مردم بحرين به همه خواسته هاي خود برسند. 
طاها الدرازي پزشک اخراج شده از کار گفت: انقلاب مردم بحرين براي گرفتن حقوق مردم و اصلاح نظام سياسي آغاز شد.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، برگزاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار