احساسات ضدآمريکايي در افغانستان بسيار افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ مردم افغانستان بار ديگر به خيابانها ريختند تا به اقدامات نظاميان خارجي به رهبري آمريکا در کشتن غيرنظاميان افغان اعتراض کنند و خشم خود را از اين مسئله ابراز کنند. تظاهرات امروز  در يکي از مناطق افغانستان به کشته شدن دو افغان منجر شد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، اجساد اين دو نفر را حمل کردند و شعارهايي عليه نيروهاي نظامي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) و نيروهاي نظامي افغان سردادند. گفته مي شود نيروهاي نظامي آمريکايي و افغان در اين حمله به تظاهرکنندگان در يکي از روستاههاي استان کاپيسا حضور داشته اند.

فائز خورشيد تحليلگر شبکه در کابل در اين خصوص گفت: مردم افغانستان خواهان رسيدگي به کشته شدن غيرنظاميان افغان هستند. آنها مي خواهند رئيس جمهور کشورشان تحقيقات کاملي در اين زمينه انجام بدهد. آنها مي گويند کساني که در اين حمله کشته شده اند هيچ ارتباطي به گروههاي شبه نظامي نداشته اند. اعضاي پارلمان افغان نيز بر انجام شدن تحقيقات کامل در اين خصوص تاکيد کرده اند.

هنوز مقامات نظامي آمريکايي که در افغانستان حضور دارند در اين زمينه توضيحي نداده اند. به هرحال، کشته شدن غيرنظاميان در افغانستان تازگي ندارد. چند روز پيش نيز يکي از افراد مسن افغان در استان پکتيا در شرق افغانستان به دست نظاميان خارجي کشته شد. نيروهاي نظامي آمريکايي از فاصله بسيار نزديکي وي را هدف گلوله قرار دادند و کشته شدند.

کشته شدن اين غيرنظاميان افغان به دست نظاميان آمريکايي و همراهان آنها سبب تشديد احساسات ضدآمريکايي در افغانستان شده است. تحقيقاتي در اين زمينه انجام مي شود اما نتايج اين تحقيقات به اطلاع عموم رسانده نمي شود. به همين علت، خشم شديدي مردم افغانستان را فراگرفته است و احساسات ضدآمريکايي به سرعت در اين کشور در حال فوران کردن است.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، احساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار