گشايش روند صلح ميان دولت ترکيه و شورشيان کُرد باعث افزايش درگيري ها در دانشگاههاي ترکيه شده است به حدي که تا کنون بيش از 250 دانشجو دستگير و بيست و هفت نفر زخمي شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه لوفيگارو ؛ وزير کشور ترکيه مي گويد در چند ماه گذشته صد و نه حادثه در سي و پنج استان کشور رخ داده است. در ارتباط با اين حوادث دويست و شصت و يک دانشجو بازداشت شدند که از اين تعداد سيزده نفر در حبس پيشگيرانه به سر مي برند. بيست و هفت نفر نيز در حوادث مختلف زخمي شدند.در اوايل آوريل درگيري شديدي به خصوص ميان هواداران يک جنبش اسلامي ترکيه و هواداران پ ک ک در دانشگاه دجله در دياربکر رخ داد که چهار نفر مصدوم شدند.

در کل حدود سه هزار دانشجو در سراسر کشور درگير اين اختلافات شده اند.اين شورش ها در حالي رخ مي دهد که مسئولان ترکيه از اواخر سال دو هزار و دوازده مذاکرات صلح با عبدالله اوجالان رئيس زنداني شورشيان حزب کردستان عراق براي پايان دادن به درگيري ها آغاز کرده اند. درگيري هايي که از سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار بيش از چهل و پنج هزار کشته در پي داشته است. 

به گفته وزير کشور ترکيه ، درگيري ها در دانشگاههاي کشور ناشي از تحريک آفريني جواناني است که به درخواست گروههاي سياسي قانوني يا مخفي پاسخ مي دهند.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: ترکیه ، خشونت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار