جایزه دو سالانه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی چهارم اردیبهشت در باغ موزه قصر برگزار می شود.

سید علی رضا قهاری، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: این جایزه همزمان با روز جهانی کتاب و روز جهانی معمار در باغ موزه قصر برگزار می شود.

وی افزود: جایزه دوسالانه کتاب معماری  شهرسازی دکتر منوچهر مزینی در سال 88 بنیان نهاده شد و امسال دومین دوره آن برگزار می‌شود.

قهاری تصریح کرد: این جایزه به کتاب های تالیف و ترجمه شدن در حوزه معماری وشهرسازی در طی سال های 89 تا 91 تعلق می گیرد و هدف آن بهره وری از دانش بزرگان و صاحب نظران معماری و شهرسازی و بالا بردن سطح کیفی تالیف و ترجمه کتاب شهرسازی و معماری است.

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران بیان کرد: در دومین دوره این جایزه 162 عنوان کتاب در 18 گرایش به دبیرخانه ارسال و حدود 140 عنوان ترجمه و تالیف در زمینه های نوسازی و مرمت، طراحی منظر، تاریخ معماری و شهرسازی، تاریخ شفاهی و شهرسازی به مرحله نهایی راه یافتند.

وی اظهار داشت: هفت داور در مجموع چهار اثر را حائز دریافت تندیس زرین دانسته و برای 32 عنوان کتاب نیز لوح برتر، لوح افتخار و لوح ویژه در نظر گرفته همچنین هفت ناشر برگزیده در بخش عمومی و خصوصی که بیشترین فعالیت را در زمینه چاپ کتب معماری و شهرسازی داشته معرفی می شوند.

قهاري ادامه داد: ویژگی جایزه این دوره نسبت به دوره قبل حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در کنار هیئت داوری و کتاب هایی که در خارج از کشور درباره معماری ایران چاپ شده است./ص

برچسب ها: مزینی ، معماری ، جایزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار